کارت‌های ملی قدیمی فاقد اعتبار هستند

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر کارت‌های ملی قدیمی فاقد اعتبار بوده و از دور خارج شده‌اند، گفت: افرادی که برای دریافت کارت هوشمندملی ثبت نام کرده‌اند می‌توانند برای انجام کار‌های اداری از فیش ثبت نام استفاده کنند.

حسین زین الصالحین مدیر کل ثبت احوال استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، به کسانی که برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام نکرده‌اند، گفت: این افراد در مسیر انجام کار‌های اداری دچار مشکل می‌شوند و توصیه می‌شود در فرصت باقی مانده در این زمینه اقدام کنند.

وی افزود: زمان ثبت نام کارت هوشمند ملی تمام شده و مردم باید هر چه سریع‌تر به دفاتر پیشخوان و پست برای ثبت نام مراجعه کنند.

زین الصالحین بابیان اینکه ۲۰ دستگاه سیار برای این منظور در استان کرمان در نظر گرفته شده است، بیان داشت: بر این اساس این مراکز سیار با مراجعه به در منازل مردم کار ثبت نام برای صدور کارت هوشمند ملی را انجام می‌دهند.

زین الصالحین در خصوص مفقود شدن کارت هوشمندملی برخی افراد ادامه داد: توصیه می‌کنیم مردم با توجه به اهمیت مدارک هویتی مراقبت لازم را در این خصوص اعمال کنند؛ چرا که در صورت قرار گرفتن این مدارک در دست افراد متفرقه می‌تواند مورد سو استفاده قرار گیرد.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان در خصوص صدور شناسنامه‌های جدید هم گفت: در استان کرمان بیش از ۵۰ درصد مردم شناسنامه‌های خود را تعویض کرده‌اند؛ سالانه سهمیه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ دفتر پیشخوان دولت در این زمینه خدمت رسانی می‌کنند، اظهارداشت: افراد دارای شناسنامه قدیمی می‌توانند از هم اکنون برای تعویض شناسنامه اقدام کنند.

زین الصالحین با اشاره به اینکه در مجموع تعویض شناسنامه ۳۹ هزار تومان هزینه دارد، عنوان کرد: مردم می‌توانند به همه دفاتر پیشخوان دولت دارای مجوز از ثبت احوال اقدام کرده و کار تعویض شناسنامه بین یک تا سه روز انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه تمامی اسناد ایرانیان آرشیو الکترونیکی شده است افرادی که شناسنامه‌شان در استانی دیگر صادر شده است، می‌توانند به اداره کل استان کرمان مراجعه کرده و کار تعویض شناسنامه را انجام دهند و کار استعلام از طریق اداره کل استان انجام می‌شود.

زین الصالحین یادآور شد: ثبت احوال در همه زمینه‌ها خود را خادم مردم می‌داند و بر این باور هستیم که در اسرع وقت خدمات را به مردم ارائه کنیم .
انتهای پیام/ی

زمان ثبت نام کارت هوشمند ملی تمام شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار