کاهش دید افقی درخراسان جنوبی

هواشناسی درباره وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی در استان بویژه در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه اطلاعیه جوی صادر کرد.


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، زارعی ، کارشناس هواشناسی استان گفت: براساس اطلاعیه جوی صادر شده ووزش باد شدید درخراسان جنوبی مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی با تقویت اختلاف فشاری در سطح زمین بتدریج از امروز تا روز چهارشنبه این هفته بر سرعت وزش باد در منطقه افزوده می‌شود.

وی افزود: در این مدت وزش باد شدید، سبب خیزش گرد و خاک، کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد که بویژه در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه شرقی، مناطق جنوبی و غربی استان قابل پیش بینی است.

زارعی گفت:دمای هوا امروز و امشب به طور نسبی کاهش می‌یابد.

بنا به گفته کارشناس هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته در رقه ۱ میلیمتر، درمیان ۰.۴، سرند دیهوک ۰.۵ و کلشانه ۲ میلیمتر باران باریده است.

در شبانه روز گذشته طبس با حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و قاین با حداقل دمای ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر‌های استان بودند.

دراین مدت تغییرات دمایی مرکر استان بین ۱۴ و ۳۰ درجه سانتیگراد بود که پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز بیرجند با یک درجه افزایش به ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام/ک

وزش باد شدید در استان

برچسب ها: وزش باد ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.