مبارزه شیمیایی علیه سفیدک انگور تاکنون در چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات استان انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمد رضایی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیماری سفیدک انگور یکی از آفاتی است که تاکستان‌ها را درگیر می‌کند و در صورت عدم مبارزه، خسارت‌های جبران ناپذیری را وارد خواهد کرد.

رضایی با بیان اینکه کانون‌های این بیماری از سه سال گذشته در خراسان شمالی وجود داشته است، افزود: با توجه به رطوبت موجود در هوای این استان احتمال طغیان این بیماری در سال جاری نیز وجود دارد مگر اینکه یک دفعه هوا گرم شود و عوامل بیماری زا از بین رود.

رضایی اظهار کرد: مبارزات انجام شده قبل از مرحله گلدهی بوده است و باید بعد از مرحله گلدهی نیز به منظور ریشه کنی این بیماری، مبارزه با آفت انجام شود.

وی درباره بیماری سن گندم در گندم زار‌های خراسان شمالی نیز گفت: سطح مبارزه با این بیماری در استان تا ۲۰ هزار هکتار پیش خواهد رفت.

مقام مسئول با اشاره به اینکه میزان خسارتی که سن گندم به گندم زار‌ها وارد می‌کند در شرایط مادری کمتر از پورگی است، توضیح داد: در سال‌های گذشته به خوبی نتوانسته ایم در شرایط مادری با این آفت مبارزه کنیم و اکنون فعالیت مبارزه‌ای به شرایط پورگی منتهی شده است.

انتهای پیام / م

مبارزه شیمیایی علیه سفیدک انگور در باغات خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.