در مسیر بندگی؛

ازدواج؛ شاهراه رسیدن به آرامش + فیلم

خداوند در قرآن کریم، راه رسیدن به آرامش را ازدواج معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید با این موضوع در سطح جامعه مواجه شده باشیم که در شرایط فعلی اقتصاد کشور، ازدواج امری سخت است. برخی با جملات این چنینی دل جوانان را از انجام این عمل مهم خالی می‌کنند، اما چرا نباید  در هر شرایطی از ازدواج دست کشید.

ازدواج، شاه راه رسیدن به آرامش + فیلم

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس امور دینی در این باره به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما دنبال آرامش هستیم. خدا می‌گوید راه آرامش ازدواج است. باید ببینیم خداوند در قرآن چگونه ازدواج را راه آرامش می‌دانند. خداوند متعال می‌فرمایند، وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً ما از جنس شما همسرانی قرار دادیم که به وسیله آن‌ها آرامش داشته باشید.

وی افزود:بعضی اشکال می‌گیرند که ازدواج، مشکل است؛ ما زن گرفتیم اما آرامش پیدا نکردیم. در جواب باید بگوییم که برای موضوع ازدواج دو راهکار وجود دارد. خداوند در آیه فوق می‌فرمایند، جَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً مودت یعنی چه؟ یعنی محبت همراه عمل. خداوند می‌فرمایند فقط به همسرت نگو فدایت شوم و دورت بگردم، محبتت را نشان بده.

ازدواج، شاه راه رسیدن به آرامش + فیلم

وی افزود: مودت یعنی انسان وقتی همسرش را دوست دارد با او همراهی و مدارا کند و با او قدم بر دارد. اگر فرد این کار‌ها را انجام دهد، دیگر نمی‌گوید در زندگی عقب افتادم و در ازدواج به جایی نرسیدم. این فرد دِگر بین می‌شود و دیگر خود گرا نیست. دِگر گرا و جمع گراست. حالا رحمت یعنی چه؟ رحمت یعنی توجه یک طرفه؛ خدا می‌گوید می‌خواهی در زندگیت آرامش باشد؟ توجه کن؛ توجهی که بدون توقع باشد.

وی ادامه داد:رحمت یعنی توجه کردن، اما توقع نداشتن؛ زحمتی که زن و شوهر در زندگی می‌کشند، مزدش را فقط خدا می‌تواند بدهد. پس از یکدیگر توقع نداشته باشیم که زندگی کنیم و با هم و برای هم باشیم.

دانلود

انتهای پیام/

مودت و رحمت چگونه پس از ازدواج محقق می‌شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقا کو کار. خیلی گشتیم ولی کار نیست با حقوق وزارت کار انتظار داری بریم ازدواج کنیم. برید به درد جوونها برسی .
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی
۱۷:۱۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بسم الله الرحمان الرحیم * الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم * خدایا به حق امام عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) که بهترین سلامها و صلواتهای تو بر او باد، به همه بندگان خود از جمله در ایران اسلامی همسر، فرزندان و خانواده ای صالح و ازدواجی الهی و آسان عطا فرما و این ازدواج رو وسیله ای برای قرب به خودت مقدر بفرما * آمین یا رب العالمین بحق محمد و آله الطیبین الطاهرین علیهم السلام
Iran (Islamic Republic of)
صغری معافی
۱۶:۱۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
منم ازدواج می خوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
حرکت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
با حلوا حلوا گفتن ، دهن شیرین نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۳۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نام خدا. زن میخوام. پول ندارم. شغل ندارم. 35 سالمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
خب برو دنبال کار.
نمیخوای همه چی رو با هم بذارت تو دامنت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
تلاش نمی کنی . توقع از دیگران داری
آخرین اخبار