رییس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز:

متولی مشخصی برای حفظ باغ‌های شیراز نداریم

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: متاسفانه باغات شیراز متولی مشخص برای حفظ و مدیریت ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قاسم مقیمی رییس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز در هفتاد و یکمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست وخدمات شهری شورای شهر شیراز با بیان اینکه متولی مشخصی برای حفظ باغ‌های شیراز نداریم، از باغداران شیرازی بابت بی توجهی‌ها و بی مهری‌ها عذر خواهی کرد.

وی افزود: ضابطه‌های حاکم بر باغات جز تخریب و خشک شدن باغ‌ها خدمت دیگری نکرده است.

مقیمی با طرح سوالی مبنی بر اینکه شهرداری در دو سال گذشته چه طرح و برنامه مدونی برای حفظ باغ‌های شیراز و بویژه قصردشت تهیه و اجرا کرده است؟ گفت: هنوز متولی اصلی باغ‌ها در شهرداری روشن نیست که آیا سازمان فضای سبز است؟ ستاد باغات است؟ یا حوزه آبادگری باغات قصردشت است؟

این عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: ضروری است متولیان و مدیران شهرداری با قاطعیت به تملک باغ‌ها روی آورند و به نگهداری و احیاء آن‌ها بپردازند، چرا که دیگران متولیان تنها از سرسبزی و هوای آن لذت می‌برند و در برابر حفظ آن احساس مسئولیت نمی‌کنند.

مقیمی بازسازی آب انبار‌ها و قنات‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: با این اقدام از ذخائر آبی بهتر استفاده می‌شود و باغداران بیشتر ازآن‌ها متنفع می‌شوند.

وی بیان کرد: در اداره طراحی شهری شهرداری هیچ طرح و برنامه ملموسی در حوزه باغ‌ها دیده نمی‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز بر جمع‌آوری علف‌های هرز در باغ‌ها تاکید کرد و افزود: اگر این علف‌ها جمع اوری نشود در تابستان احتمال آتش سوزی وجود دارد.

به گفته مقیمی با ارائه راهکار برای جمع اوری اب‌های سطحی و ایجاد منبع ذخیره آب علاوه برکمک به فضای سبز، مشکل کمبود اب را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تامین آب بخش تصفیه خانه لوکال قصردشت از پیشنهادات مقیمی در کمیسیون بود، خواستار اعطای مجوز به باغداران برای احداث منبع ذخیره آب شد و گفت: می‌توان از این آب‌ها برای آبیاری باغ‌ها استفاده کرد.
انتهای پیام/م

باغ‌های شیراز متولی مشخصی ندارد

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار