دونالد ترامپ جریمه می‌شود!

رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل احداث ساختمان‌ها و آسمان‌خراشهایش در نیویورک که به محیط زیست آسیب می‌زنند، جریمه می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، بی توجهی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به مسئله تغییرات آب و هوایی باعث شده است که او به دلیل احداث آسمان خراش‌ها و هتل هایش در نیویورک مجبور به پرداخت مبالغ زیادی جریمه شود.

بر اساس اطلاعاتی که به دست روزنامه گاردین رسیده است ۸ مورد از ساختمان‌ها و هتل‌های دونالد ترامپ در شهر نیویورک با قوانین جدید این شهر در ارتباط با انتشار گاز‌های گلخانه‌ای مطابقت ندارد. این بدان معناست که سازمان ترامپ باید از سال ۲۰۳۰ به بعد هر ساله مبلغ ۲.۱ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

بر اساس اعلام مقامات شهر نیویورک، این ۸ ساختمان و آسمان خراش دونالد ترامپ هر ساله حدود ۲۷۰۰۰ تن گاز‌های مختلف که برای محیط زیست مضر هستند، تولید می‌کند که این با آلودگی ناشی از ۵۸۰۰ خودرو برابری می‌کند. برج ترامپ در خیابان پنجم و ساختمان ترامپ در خیابان وال استریت از جمله این ۸ ساختمان هستند. اما هتل بین المللی ترامپ که یک آسمان خراش بسیار بسیار بلند است بیش از دیگر املاک او مشمول جریمه می‌شود. در صورتی که هیچ تغییراتی در نحوه مصرف انرژی این آسمان خراش ترامپ صورت نگیرد، سازمان ترامپ موظف است هر ساله ۸۵۰.۸۷۱ دلار جریمه برای آن پرداخت کند.

بیل دو بلاسیون، شهردار نیویورک قرار است امروز یک گردهمایی در مقابل برج ترامپ سازمان دهی کند تا توجه رئیس جمهور آمریکا به این مسئله جلب شود. شهردار نیویورک در این خصوص گفت: رئیس جمهور ترامپ، ساختمان‌های آلوده کننده شما بخشی از مشکل است. سطح تولید گاز‌های گلخانه‌ای را کاهش بده و یا بهای آن را بپرداز.

شورای شهر نیویورک در ماه آوریل سال جاری میلادی طرحی را تصویب کرد که به منظور مقابله با تولید گاز‌های گلخانه ای، ساختمان‌های بزرگ و بلند این شهر را که مقدار زیادی گاز‌ مضر تولید می‌کنند، جریمه کند. در کل تعداد ۵۰ هزار ساختمان و آسمان خراش نیویورک باید ۴۰ درصد از تولید گاز‌های مضر خود را کاهش دهند و در غیر اینصورت جریمه می‌شوند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود دو سوم از گاز‌های گلخانه‌ای شهر نیویورک بوسیله ساختمان‌های آن تولید می‌شوند. ساختمان‌ها و برج‌های دونالد ترامپ از مدت‌ها پیش به عنوان منبع مصرف بیش از حد انرژی شناخته شده بود. بر اساس قوانین جدید نیویورک، در ساختمان‌ها و آسمان خراش‌های دونالد ترامپ شیشه‌های پنجره‌ها باید ارتقا یابد، عایق بندی‌ها تقویت و در مصرف برق صرفه جویی شود.

سازمان ترامپ تاکنون به درخواست‌ها برای پاسخ به این مسئله واکنشی نشان نداده است.

سال گذشته میلادی، در گزارش سازمان ملل متحد هشدار داده شده بود که جهان باید تا سال ۲۰۳۰ سطح انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را تا ۴۵ درصد کاهش دهد و حتی تا سال ۲۰۵۰ آن را به صفر برساند تا با عواقب ناشی از تغییرات آب و هوایی–از جمله گرمای شدید، وقوع سیل و توفان‌های مرگبار--مقابله کند.

دونالد ترامپ که به گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی اعتقادی ندارد، تاکنون بار‌ها در توییت‌ها و حتی سخنرانی هایش این مسئله را به سخره گرفته است. وی پیشتر از مسئله سرد شدن آب و هوا و توفان‌های زمستانی برای مسخره کردن گرمایش جهانی استفاده کرده و در حساب توییتر خود نوشته بود: «سرمای شدید و بی سابقه‌ای در آمریکا رخ داده. پس چه بلایی بر سر گرمایش جهانی آمده است؟»

رئیس جمهور آمریکا چندی پیش هم نتایج گزارش رسمی سازمان «ارزیابی آب و هوای ملی» درباره تغییرات آب و هوایی را رد کرد. در این گزارش، کارشناسان درباره عواقب گرمایش جهانی هشدار داده و اعلام کردند در صورت کاهش نیافتن میزان انتشار گاز‌های گلخانه ای، تغییرات آب و هوایی تا چند دهه آینده سالانه میلیارد‌ها دلار خسارت به آمریکا وارد خواهد کرد و باعث وقوع حوادث طبیعی بسیار بد از جمله آتش سوزی و سیل خواهد شد.

دونالد ترامپ حتی در ژوئیه سال ۲۰۱۷ میلادی هم اعلام کرد که آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس خارج می‌شود؛ توافقی که شامل تقریبا همه کشور‌های جهان به عنوان تلاشی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. خروج آمریکا از این توافق تا سال ۲۰۲۰ میلادی اجرایی نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار