معاون مالی و اداری ستاد دیه کشور:

۸۴۰۹ زندانی در کشور وجود دارد/شب گذشته مقام ‌معظم‌ رهبری مبلغ ۴۰۰‌میلیون ‌تومان در جشن گلریزان تهران کمک کردند

۸۴۰۹ زندانی در کشور وجود دارد/شب گذشته مقام ‌معظم‌ رهبری مبلغ ۴۰۰‌میلیون ‌تومان در جشن گلریزان تهران کمک کردندمهربان گفت: هم اکنون ۸۴۰۹ زندانی در کشور وجود دارد که ‌مشمول قوانین و مقررات ستاد دیه ‌کشور قرار ‌می گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهربان قائم مقام مدیرعامل و معاون مالی و اداری ستاد دیه کشور در جشن گلریزان آزادسازی جرائم غیرعمد استان گفت: ماه رمضان ‌ماه ‌مبارک ‌و ماه‌ مهمانی خداوند متعال است و امیدواریم در این ماه با کمک و حضور خیرین عزیز، شاهد آزادی زندانیان جرائم‌ غیر عمد در کشور باشیم.

وی افزود: در سال گذشته ستاد دیه مردمی کشور، توانست به کمک ‌شما ‌خیرین عزیز ۷۹۳۲ نفر زندانی جرائم غیر عمد را آزاد کند.

مهربان ادامه داد: ۱۵ هزار و ۹۷۷‌ میلیارد ریال میزان بدهی این ‌افراد بود که ‌توسط‌ خیرین‌ ارجمند پرداخت شد و از این تعداد ۶۶۹ نفر بدهکار ‌دیه و ‌مابقی ‌محکوم ‌مالی بودند و لازم به ذکر است ۴۸ درصد این مبالغ را ‌خود شاکیان گذشت کردند و این‌جای تقدیر و قدردانی دارد.

معاون مالی و اداری ستاد دیه کشور به تعداد زندانیان در کشور هم اشاره و تصریح کرد: هم اکنون ۸۴۰۹ زندانی در کشور وجود دارد که ‌مشمول قوانین و مقررات ستاد دیه ‌کشور قرار ‌می گیرند که از این تعداد ۱۳۱ نفر زندانی جرائم حوادث رانندگی، ۵۶ نفر حوادث کارگاهی، ۵۶ نفر محکومیت های شبه عمد، ۶۲۶۹ نفر بدهکار‌ مالی، ۲۰۰۰ نفر‌ مهریه و ۱۳۱ نفر بدهکاران نفقه هستند.

برگزاری ۳۰۰‌جشن  گلریزان در کشور

وی گفت: در طول ‌مدت ماه‌ مبارک ‌رمضان در سراسر کشور ۳۰۰‌جشن به‌ همت‌ خیرین ‌برگزار‌ خواهیم‌ کرد و امیدواریم زمینه آزادی ‌تعداد کثیری از این ‌۸۴۰۰‌ نفر را فرآهم‌ کنیم.

مهربان به برگزاری جشن گلریزان شب گذشته در تهران هم اشاره کرد  اضافه نمود: شب گذشته نیز در جشن‌ گلریزانی که در تهران‌ برگزار‌شد، مقام ‌معظم‌ رهبری مبلغ ۴۰۰‌میلیون ‌تومان، ریاست‌ محترم‌ جمهور ۲۷۰‌میلیون، ریاست ‌قوه قضاییه ۵۰ میلیون‌تومان و رییس مجلس شورای اسلامی نیز ۳۰‌میلیون ‌تومان ‌به‌ جشن‌ گلریزان‌ ستاد مرکز کمک‌ کردند.

وی د پایان ابراز داشت: در ۴ استان‌امسال به دلیل سیل و آسیب دیدگی مربوط به این ‌موارد، جشن ‌گلریزان‌ برگزار نخواهد شد و لازم است ‌که به این‌استان ها خیرین‌ توجه و رسیدگی بیشتری داشته ‌باشند.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار