هشدار سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان درمورد بذرها

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشاورزان در خرید بذر دقت کرده و برای اطمینان بیشتر از مولفه‌های کیفی بذرها، با کارشناسان کشاورزی مشورت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فرامرز رستگاری مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای مدیریت و تنظیم بازار، قیمت بذر‌های مورد نیاز انواع محصولات سبزی و صیفی به ویژه پیاز، لازم است کشاورزان در انتخاب رقم و اصالت بذر‌ها نهایت تلاش و دقت را داشته باشند.

وی افزود: کشاورزان برای تامین بذر مورد نیاز خود با مشورت کارشناسان صاحب نظر و کشاورزان خبره و پیشرو، ضمن مراجعه به فروشگاه‌های مجاز نسبت به انتخاب رقم مناسب، پربازده و سازگار به اقلیم منطقه اقدام کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: کشاورزان در زمان خرید بذر، حتما از فروشگاه مورد نظر فاکتور فروش دریافت کرده که در صورت بروز هرگونه مشکل در فرآیند تولید، بتوانند به آسانی موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: تحریم‌های ظالمانه زمینه فعالیت برخی افراد سودجو و شبکه‌های دلالی را در حاشیه بازار محصولات کشاورزی فراهم کرده تا این افراد با سوء استفاده از نام، سابقه و شهرت برخی از شرکت ها، محصولات تقلبی خود را با قیمت‌های نامتعارف بفروشند.

رستگاری گفت: کشاورزان در زمان خرید از اصالت بذر، شرکت، نوع و رنگ بسته بندی و هولوگرام مندرج در لیبل (شناسنامه) اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: کشاورزان از کشت و خزانه گیری بذر‌های ارقام ناشناخته و تامین از طریق شرکت‌های بدون سابقه قبلی، جدا خودداری و با مشاهده هرگونه تخلف احتمالی در این خصوص، مراتب را به سازمان جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی شهرستان‌های جنوب کرمان گزارش کنند.
انتهای پیام/ی

کشاورزان جنوبی بذر بدون کیفیت خریداری نکنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار