معاون وزیر راه و شهر سازی خبر داد؛

تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر / ساخت ۴۰۰ هزار واحدمسکونی جدید

معاون وزیر راه و شهر سازی در سفر به اراک از ۲ اقدام برای کنترل قیمت مسکن درکشور خبرداد.

تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر / ساخت ۴۰۰ هزار واحدمسکونی جدیدنبیان معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی در سفر به شهرستان اراک  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،گفت: برنامه‌ریزی دولت و مقام عالی وزارت در خصوص کنترل قیمت مسکن این بود که ما بتوانیم تکمیل مسکن‌های مهر باقیمانده و ساخت واحد‌های مسکونی جدید را همزمان با هم انجام بدهیم.

نبیان افزود: حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر مانده که تکمیل این واحد‌ها الان در کلیه استان‌ها به صورت ویژه با محوریت استاندار و جانشینی معاونت عمرانی استاندار و پیگیری از شورای مسکن در حال اجرا هست.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های مختلف دارند تکمیل ۵۰۰ هزار مسکن مهری که در حال حاضر در سطح کشور وجود دارد را به صورت ویژه پیگیری می‌کننداضافه کرد: سازمان ملی در حال تکمیل مسکن مهر شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر و بنیاد مسکن در حال تکمیل مسکن مهر شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و شهر‌های جدید هستند.

معاون وزیر راه و شهر سازی بیان کرد: تلاش ما این هست که این اتفاق بیفتد و بتوانیم مساکن مهر را تکمیل و افتتاح کنیم و وزارت راه و شهرسازی پیگیر این است که انشالله تا پایان سال ۱۳۹۸ ساخت مساکن مهر را که مشکلات حقوقی ندارد به اتمام برسانیم.

ساخت ۴۰۰ هزار واحدمسکونی جدید

وی ادامه داد: اقدام دیگری که دولت در دستور کار خود قرار داده و وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌کند اقدام ملی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور طی ۲ سال ۹۸ و ۹۹ است که ۲۰۰ هزار واحد آن در شهر‌های جدید ساخته می‌شود.

نبیان اضافه کرد: ۱۰۰ هزار واحد هم توسط بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد آن هم توسط همکاران بنیاد مسکن ساخته خواهد شد که در خصوص این ۲۰۰ واحد در شهر‌هایی که باز آفرینی شهری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دارای زمین هستند اقدامات اجرایی را شروع می‌کنند و در مناطقی نیاز زمین دولتی هست سازمان ملی زمین و مسکن می‌تواند این اقدام را با کمک این دو مجموعه انجام دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: انشالله شاهد این اتفاق ارزشمند و خوب باشیم و با این اقدامات گامی را برای عزیزانمان و برای مردم عزیز و شریف ایران اسلامی برداریم.

انتهای پیام /ج

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.