تأکید بر تقویت جشنواره کتابخوانی رضوی

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بر تقویت جشنواره کتابخوانی رضوی تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نشست با مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان گفت: باید جشنواره کتابخوانی رضوی تقویت و زمینه برگزاری هرچه گسترده‌تر آن فراهم شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی مرتبط با معارف و زندگانی ائمه اطهار (ع) و بزرگان فرصتی برای تبیین خصایل اخلاقی و کرامات امامان و الگوسازی از آنان است.

امام جمعه شهرکرد حضرت معصومه (س) را الگوی والایی برای زنان مسلمان عنوان و اضافه کرد: در برخی امور الگو‌های غربی در جامعه تبلیغ می‌شود که باید این رویه اصلاح و رفتار و اخلاق بزرگان دین جایگزین گردد.

نکونام خاطرنشان کرد: باید جشنواره‌های نظیر جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور و استان گسترش یابد تا با الگوسازی از بزرگان دین راه بر نفوذ فرهنگی دشمن بست.

فرهاد خلیل مقدم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی از بزرگترین مسابقات کتابخوانی کشور است که در آن امکان شرکت تمام گروه‌های سنی به شیوه‌های مختلف فراهم شده است.

وی با اشاره به استقبال بی نظیر از  جشنواره کتابخوانی رضوی در استان چهارمحال و بختیاری افزود: در دوره ششم این جشنواره بیش از پنج هزار و ۴۱ نفر، در دوره هفتم ۲۳ هزار و ۸۰۰ نفر و در هشتمین دوره ۲۶ هزار و ۳۰۰ نفر شرکت کردند.

به گفته خلیل مقدم؛ در نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۱۲ عنوان کتاب با موضوع شخصیت معنوی حضرت امام رضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) در نظر گرفته شده است که به صورت فایل فشرده در نشانی اینترنتی razivi.iranpl.ir و همچنین به صورت چاپ شده در کتابخانه‌های عمومی استان، در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام/خ

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.