شهروند طبیعت دوست بوشهری یک حلقه مار قیطانی را به محیط زیست تحویل داد

شهروند بوشهری یک حلقه مار قیطانی را برای جلوگیری از آسیب دیدگی زنده گیری کرد و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تحویل داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس بانک ژن ومسئول درمان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: شهروند مسئول و طبیعت دوست بوشهری پس از دیدن یک حلقه مار قیطانی که به محل زندگی آمده و باعث ترس افراد شده بود، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن زنده گیری کرد و به محیط زیست تحویل داد.

محمد پاپری زارعی افزود: این گونه غیر سمی است اما مردم فکر می‌کردند سمی است و به همین علت باعث ترس آنان شده بود.

وی بیان کرد: طول کلی مار قیطانی - غیر سمی (با نام علمیColuberrhodorachis) ۱۲۹ سانتیمتر و طول دمش ۳۵ سانتی متر است. سطح پشتی بدن این گونه به رنگ زیتونی، سبز روشن متمایل به خاکستری، زیتونی متمایل به قهوه‌ای یکنواخت یا دارای خطوط ونقوش متفاوت است.

 این کارشناس محیط زیست گفت: این گونه روز فعال است اما ممکن است غروب وشب نیز فعالیت کند و اواخر تابستان سه تا  هفت تخم به نسبت بزرگ می‌گذارد.

پاپری زارعی از مردم خواست در صورت مشاهده مار یا گونه‌های جانوری وحشی که احتمال می‌دهند برایشان خطر داشته باشد به ویژه در محدوده منازل و حوزه شهری، از آسیب رساندن به آن‌ها خودداری کنند و موضوع را به محیط زیست گزارش دهند.

وی یادآور شد: با توجه به شروع فصل گرما احتمال نزدیک شدن مار به فضای خنک‌تر منازل وجود دارد بنابراین افراد به علت خطرات گزش مار از زنده گیری آن بپرهیزند و موضوع را به آتش‌نشانی یا حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا  زنده گیری و به زیستگاه مناسب منتقل شود.

انتهای پیام/ک

مردم وجود گونه‌های وحشی در شهرها را به محیط زیست اطلاع دهند

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.