تشریح برنامه های گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه گفت: سوم خرداد به فرمایش امام راحل (ره) فتح خاک نیست فتح ارزش‌های اسلامی است.

تشریح برنامه های گرامیداشت  سالروز آزادی خرمشهربه گزارش    خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت‌الاسلام عسگری مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه  ضمن  گرامیداشت ماه پربرکت ضیافت الله با اشاره به  فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهرگفت: سوم خرداد در حقیقت فرصتی است برای تداعی خاطرات شیرین، غرورآفرین و ارزشمند حماسه‌آفرینان این حماسه بزرگ برای جامعه و به‌ویژه نسل جوان و آینده‌ساز کشور است.

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه افزود: سوم خرداد به فرمایش امام راحل (ره) «فتح خاک نیست فتح ارزش‌های اسلامی است» و در فرازی دیگر فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و این فرمایشات نشان از عظمت و بزرگی این عملیات سرنوشت‌ساز دارد.

مسئول بنیاد شهید کرمانشاه در ادامهبیان  کرد: بزرگداشت سوم خرداد درواقع قدردانی از شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران این حماسه بزرگ و عزت‌آفرین است اگرچه شهدا و ایثارگران هیچ نیاز و توقعی از ما ندارند، چراکه آنان باخدای خود معامله کرده و اجر و پاداش خود را از پروردگار هستی طلب کنند.

حجت‌الاسلام عسگری در بخش دیگری از سخنان خود، فتح خرمشهر را حاصل و ثمره فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت دانست و افزود: این فرهنگ به معنای آن است که انسان تمام هستی خود را بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی در مسیر رضای خدای متعال فدا کرده و برای وصال او از همه‌چیز خود بگذرد و یقیناً امروز جامعه ما برای گذر از مشکلات و معضلات پیش رو، بیش از هر زمان دیگری به این فرهنگ ارزشمند محتاج و نیازمند است.

 خسرو شهیدی معاون فرهنگی بنیاد کرمانشاه نیز طی سخنانی به تشریح برنامه‌های سوم خرداد «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» پرداخت.

شهیدی گفت: با توجه به تقارن سوم خرداد با روز جمعه، مراسم بزرگداشت این روز در روز پنج‌شنبه دوم خرداد در ساعت ۰۰/۱۱ صبح با حضور امت خداجو و کارکنان دستگاه‌های اداری با گل‌باران و غبارروبی گلزار مطهر شهدای کرمانشاه آغاز خواهد شد.

شهیدی تجلیل از شهدا و جانبازان این حماسه بزرگ و دیدار با خانواده‌های این عزیزان را از برنامه‌های این روز عنوان کرد و افزود: سخنرانی توسط امامان جماعات به این مناسبت در مساجد شهر، برگزاری مراسم در مدارس و آموزشگاه‌ها، برپایی پایگاه‌های فرهنگی، گل‌باران گلزار مطهر شهدا در یک روستا به‌طور نمادین و همچنین گل‌باران گلزار مطهر شهدای شهرستان‌های تابعه استان، برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و چندین برنامه دیگر را از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در روز سوم خرداد یادکرد.



انتهای  پیام/ز

 

برگزاری مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر 

برچسب ها: ایثارگران ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار