فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت : مهم ترین راهبرد نظام اسلامی الگو گیری از دفاع مقدس و نهادینه کردن فرهنگ شهادت طلبی، مقاومت و ایثارگری برای مدیریت کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهسردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه فرهنگ دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگ عاشورایی دانست و اظهار داشت: رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس فرهنگ ایثار، ایستادگی در مقابل دشمن، از دشمن نهراسیدن را از همین فرهنگ آموختند و به پیروزی رسیدند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: با نگاهی به تاریخ می توان فهمید این تنها جنگی بود که با دست خالی در برابر بیش از ۴۰ کشور جهان ایستادیم و حتی یک وجب از خاک میهن را از دست ندادیم.

وی بیان داشت: دفاع مقدس به معنای گرامیداشت اقتدار، عزت و سربلندی ملتی است که با کمترین تجهیزات توانستند دشمن را از خاک خرمشهر بیرون کنند و اینکه می گویند خرمشهر را خدا آزاد کرد بخاطر همین موضوع است.

سردار ریحانی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین جامعه گفت: مهم ترین راهبرد نظام اسلامی الگو گیری از دفاع مقدس و نهادینه کردن فرهنگ شهادت طلبی، مقاومت و ایثارگری برای مدیریت کشور است.

وی یادآور شد: قبل از انقلاب کشور ما تحت استثمار مستشاران نظامی هدایت می شد و به ما تلقین کرده بودند که نمی توانید به تجهیزات نظامی دست پیدا کنید و اراده ساخت را از ما گرفته بودند اما امام خمینی(ره) یک بارشناسی از دین برای ما به ارمغان آورد که ریشه های آن در دفاع مقدس بود و توانستیم به قدرت نظامی دست پیدا کنیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب که فرمود "جنگ برای ما برکاتی داشت"، تصریح کرد: یکی از آن برکات این بود که دشمن با دیدن اقتدار و ایثارگری و مقاومت رزمندگان اسلام دیگر جرات تهدید نظامی علیه ایران ندارند.

وی به توانمندی جوانان ایران در ساخت تجهیزات نظامی و دیگر علوم روز اشاره کرد و افزود: این پیشرفت ها را مدیون امام و شهدا هستیم که خودباوری را به ما هدیه دادند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه بیان داشت: ما در ۸ سال دفاع مقدس توانستیم اسلام را به جهان صادر کنیم و امروز نیز شاهد صدور آن به کشورهای همسایه و فراتر از آن هستیم و همه اینها نشان از عظمت دین اسلام در سایه قرآن است.

وی یادآدر شد: همانگونه که رهبر عظیم الشان انقلاب فرمودند "شان جوانان امروز از شان جوانان دفاع مقدس بالاتر است" چرا که در این فضای فرهنگی با هجمه های مجازی که به دنبال تخریب اعتقادات و به فساد کشاندن آنها هستند اما می بینیم با روحیه مضاعف برای دفاع از حریم آل الله و دفاع از مرز و بوم صف می کشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: البته بخشی از این مشکلات مربوط به سوء مدیریت و تفکرات خائنانه است و بخشی مربوط به دشمن است و یقین داشته باشید این پیچ خطرناک را نیز پشت سر خواهیم گذاشت چرا که دفاع مقدس به ما یاد داد که اجازه هیچ تهدید و تحریمی را به دشمن ندهیم.

سردار ریحانی اظهار داشت: بخشی از هجمه دشمن عملیات روانی است، مطرح کردن دزدی، اختلاس توسط مدیران از آن جمله است که باید به این فضا توجه نکنیم شاید برخی از مدیران اینگونه باشند که بدون تردید قوه قضاییه با آنها برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال فساد نمایی از مدیران است و ما باید هوشیارانه اشتباه یک مدیر را به پای همه مدیران نگذاریم و به شایعات دامن نزنیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در پایان ضمن تقدیر از زحمات اداره کل بهزیستی استان، خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات امیرالمومنین(ع) کمک به محرومین بود و باید بدانیم رسیدگی به سالمندان و ناتوانان کار بسیار بزرگی است که در پیشگاه خداوند از اجر بالایی برخوردار است.

 

 

انتهای پیام/د

رونمایی از کتاب تصویر دور دست

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.