پسکوف: روسیه تلاش آمریکا برای در تنگنا قرار دادن ایران را درک نمی‌کند

سخنگوی کاخ کرملین ضمن تاکید بر بی‌نتیجه بودن فشارهای آمریکا بر ایران، اعلام کرد این فشارها موجب انعطاف در موضع تهران نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در سخنانی اعلام کرد فشار‌های آمریکا بر تهران باعث انعطاف در موضع آن نخواهد شد. مسکو تلاش برای در تنگنا قرار دادن ایران را درک نمی‌کند.

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد که این موضع رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است.

سخنگوی کرملین در ادامه افزود: رئیس‌جمهور پوتین بارها از نیازمندی به درک سیاست فشار حداکثری صحبت و پیوسته اعلام کرده است سیاستی که منجر به انزوای برخی کشورها می‌شود، همچنانکه تاریخ معاصر نشان داده، به هیچ وجه نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت؛ بلکه بالعکس سبب می شود روند گفتگو و پیدا کردن راه‌حل به بن بست برسد و در نرمش طرف دیگر تأثیری نخواهد داشت.

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد آمریکا هیچ پیشنهاد رسمی برای دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در حاشیه اجلاس گروه بیست که ماه آینده در ژاپن برگزار می شود، ارائه نداده است.

گفتنی است ترامپ روز گذشته اعلام کرده بود قرار است با پوتین و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در نشست گروه بیست دیدار کند.

هفته گذشته حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، در سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و در پاسخ به بدعهدی غرب از تعلیق بخشی از تعهدات برجامی ایران خبر داد. او در سخنرانی خود اظهار کرد: «برجام تصریح می‌کند که چنانچه برخی از اعضاء توافق را نقض نمایند، بند بیست و شش و بند‌های سی و شش این حق را به ما داده است تا این موضوع را در کمیسیون مشترک مطرح نماییم و تعهداتمان را کاهش دهیم. امروز ما از تعهداتمان می‌کاهیم، ولی از توافق خارج نمی‌شویم».

توقف فروش مازاد اورانیوم غنی شده و آب سنگین از اقدامات ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی خود است. بر این اساس، ایران محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را رعایت نخواهد کرد. در عین حال، ایران تهدید کرده است که در مرحله بعد (پس از اتمام مهلت ۶۰ روزه به اروپا برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی خود)، توقف بخش‌های دیگری از توافق هسته‌ای را در دستور کار قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۴۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
عاجزانه از تیم مذاکره کننده و دکتر روحانی تقاضا داریم با عنایت به شرایط جدید منطقه و اوضاع و احوال کنونی حال که برگ برنده در دست ماست به هیچ وجه کوتاه نیایند و حتی بیشتر امتیاز بخواهند و هیچ امتیاز دیگری ندهند برای اینگونه عملکردها یکسال صبر و تحمل کردیم ( از زمان خروج رسمی آمریکا از برجام تا به حال ) اما چه نتیجه ای گرفتیم؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار