رئیس انجمن آسیایی هیپنوتیزم خبرداد:

انجام عمل جراحی با هیپنوتیزم در مشهد

رئیس انجمن آسیایی هیپنوتیزم گفت: برای اولین بار در جهان چندین عمل جراحی با کمک هیپنوتیزم و بدون بیهوشی در مشهد انجام شده است.

انجام عمل جراحی با هیپنوتیزم در مشهد به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر مهدی فتحی رئیس انجمن آسیایی هیپنوتیزم امروز ظهر در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای اولین بار در جهان در مشهد چند عمل جراحی که شامل خارج کردن پلاک فلزی از داخل دست، ترمیم رباط زانو، کورتاژ، کاشت مو و جراحی ترمیم دو طرفه‌ی پلک که جزو دردناک‌ترین اعمال جراحی است با کمک هیپنوتیزم و بدون بیهوشی انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه ایران جزو ۵ کشور مطرح دنیا در زمینه‌ی هیپنوتیزم است، ادامه داد: معیار‌هایی که توسط انجمن بین‌المللی هیپنوتیزم برای رتبه‌بندی کشور‌ها در نظر گرفته شده، تعداد پژوهش‌ها، مقالات علمی، درمان‌ها و جراحی‌های انجام شده بوده که جایگاه ایران را به خاطر داشتن امتیازات بالا به مقام پنجم دنیا ارتقا داده است.

رئیس انجمن آسیایی هیپنوتیزم با بیان اینکه بیشترین تعداد زایمان طبیعی بدون درد با هیپنوتیزم نیز در سطح آسیا در مشهد انجام شده است، گفت: ششمین کنگره بین‌المللی هیپنوتیزم را با شرکت ۲۲ کشور از ۵ قاره‌ی جهان و حضور تمام انجمن‌های هیپنوتیزم مطرح دنیا در مهر ماه سال جاری در مشهد برگزار می‌کنیم.

فتحی افزود: از نظر تألیفات، کتب منتشر شده و مقالات در سطوح علمی در زمینه‌ی هیپنوتیزم ایران، از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و بنا به دلایل گفته شده، مشهد که قطب هیپنوتیزم در آسیا نام گرفته برای برگزاری این گردهمایی بزرگ علمی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام//ف.ش
 

ایران جزو ۵ کشور مطرح دنیا در هیپنوتیزم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.