ساماندهی دو گلزار شهدا در شهرستان خوسف

سه گلزار شهدا در شهرستان خوسف از محل اعتبارات سال گذشته ساماندهی شده و امسال دو گلزار دیگر ساماندهی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  مطهری فر کارشناس امورساماندهی گلزار شهدای خراسان جنوبی در کمیته ساماندهی گلزار‌های شهدای شهرستان خوسف که با حضور مدیرکل بنیاد شهید استان برگزار شد، گفت: در شهرستان خوسف ۴۲ گلزار شهید و ۸۷ مزار وجود دارد.

وی از ساماندهی سه گلزار شهدا در شهرستان خوسف از محل اعتبارات سال گذشته خبر داد و گفت: امسال دو گلزار دیگر ساماندهی می‌شود.

مطهری افزود: در راستای ساماندهی اعتبارات هزینه شده از محل توافقنامه سال گذشته ۶۰۰ میلیون ریال مصوب بوده که ۴۶۱ میلیون ریال تخصیص یافته است، که تکمیل گلزار شهدای شهر خوسف از محل این اعتبارات ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه مشکل عمده گلزار شهدای شهر خوسف برق رسانی است، گفت: امیدواریم دستگاه‌های مربوطه برق این گلزار را تامین کنند.

کارشناس امورساماندهی گلزار شهدای خراسان جنوبی ساماندهی گلزار‌های شهدای خوسف، دهن رود و سرچاه شور را از اقدامات صورت گرفته برشمرد و افزود: امسال ساماندهی گلزار شهدای کاریز نو و گل فریز از محل سایر منابع بنیاد شهید تزریق و در دستور کار است.

مطهری از طرح پیشنهادی ساماندهی گلزار مطهر شهدای یک تا سه مزاری خبر داد و گفت: سعی شد این مزار‌ها با برآورد هزینه ۲۵ میلیون تومان ساماندهی شوند، ولی هم اکنون در راستای ساماندهی اینگونه مزار‌ها ۳۷ میلیون تومان برآورد هزینه شده و نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.

وی گفت: اولویت برق رسانی به پنج گلزار روستایی شهرستان، به شرکت توزیع نیروی برق اعلام شده؛ لذا شرکت مذکور درخواست اعتبار موضوع را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت تخصیص در اعتبارات منابع استانی کرده است که امیدواریم این موضوع محقق شود.

کارشناس امورساماندهی گلزار شهدای خراسان جنوبی اتمام صد در صدی گلزار‌های سطح شهرستان را کاری سخت برشمرد و افزود: از طرفی درخواست‌های مکرر خانواده معظم شاهد به ویژه والدین آن‌ها در راستای مسقف سازی گلزار و از سوی دیگر مشکلات اعتباری موجود کار را سخت‌تر کرده است.

مطهری افزود: عدم تحویل گلزار‌های شهدا توسط برخی از دهیاری‌ها از دیگر مشکلات است که باید با مدیریت برطرف شود.

«محمد تقی ابراهیم زاده»، رئیس بنیاد شهید شهرستان خوسف هم در این جلسه با بیان اینکه تاکنون سه گلزار شهدا در شهرستان خوسف تکمیل شده است، گفت: گلزای شهدای خوسف، دهن رود و ایمان یوسفی در سرچاه شور به بهره برداری رسیده و دو گلزار کاریز نو و روستای فریز در دست اجرا است.

وی از دستگاه‌هایی که همراه بنیاد شهید بوده اند تشکر کرد و گفت: گلزاز شهدای شهر خوسف تحویل شهرداری شده و اقدامات اولیه دستگاه‌ها اداری در خصوص برق رسانی و آب رسانی به این گلزار هم انجام شده است.

 شفیعی، فرماندار خوسف هم در این جلسه با اشاره به ایثار و از خود گذشتگی شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: توجه به شهدا را باید در عمل نشان داد و هم اکنون ما مسئولان نظام، وظیفه داریم به خانواده شهدا توجه کنیم تا این قشر به فراموشی سپرده نشود.

وی افزود: شرایط اعتباری شهرستان خوسف در میان ۱۱ شهرستان رتبه ۱۰ ام است، ولی سعی می‌شود در حطیه اختیارات کمک رسان مردم شهرستان باشیم.

فرماندار خوسف در این جلسه زیر سازی المان‌های مزار‌های شهدا در روستا‌های تک مزاری را تقبل کرد و گفت: همچنین فرمانداری در خصوص تعویض پرچم، پلاک شهدا و نصب پنل خورشیدی به اندازه روشنایی مزار این روستا‌ها کمک کننده است.

 زارعی مشاور امور ایثارران استانداری خراسان جنوبی هم با اعلام این خبر که شهرستان خوسف در میان ۱۱ شهرستان استان، در ساماندهی گلزار شهدا از رتبه بالایی برخوردار است، گفت: تنها دلخوشی خانواد شهداء، ساماندهی قبور فرزندان شهید آن‌ها است که نباید این مهم رها شود.

وی گفت: طبق قانون برق رسانی و آب رسانی گلزار شهداء باید به صورت رایگان انجام شود و شرکت برق استان هم باید این موضوع را رایگان انجام دهد.

انتهای پیام/ک

برق مشکل اول گلزار‌های شهدای خوسف

برچسب ها: فرماندار ، کارشناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.