حمایت از تولید ملی مهمترین برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی استان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیواندره گفت: مهمترین برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی حمایت از تولید ملی با تاکید بر کالای فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ادارات برای ماه مبارک رمضان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی دیواندره در سال ۹۸ با تاکید بر حمایت از رونق تولید و با حضور اعضای شورا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیواندره در این جلسه گفت: برای عرضه و معرفی محصولات فرهنگی هنرمندان در دیواندره نیاز به جایگاهی برای عرضه محصولات فرهنگی داریم که این موضوع باید در دستور کار ارگان‌های ذیربط قرار گیرد.

مهدی صمدی اظهار کرد: در شهرستان دیواندره ظرفیت‌های وجود دارد که آثار فرهنگی هنرمندان سایر استان‌ها را نیز در نمایشگاه دائمی عرضه محصولات فرهنگی به نمایشگاه بگذاریم و این شهرستان تبدیل به قطب عرضه محصولات فرهنگی هنرمندان کشور شود و این کار با همکاری شورای شهر، شهرداری واداره میراث فرهنگی شهرستان امکان پذیر می‌باشد.

وی اظهار داشت: مهمترین برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی حمایت از تولید ملی با تاکید بر کالای فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ادارات برای ماه مبارک رمضان است.

این مسئول افزود: تهیه تیز در مورد محصولات صنایع دستی، فرهنگی و هنری دیواندره توسط هنرمندان انجام می‌شود که این تیز‌ها در صدا و سیما و فضای مجازی پخش می‌شود که نیاز به تامین هزینه‌های دارد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیواندره در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت صنایع دستی بویژه صنایع دستی وغذایی اشاره کرد و گفت: این هنر دستی که مختص به شهرستان دیواندره است در حال فراموشی است و نیاز به حمایت همه جانبه دارد.

در این جلسه ماموستا جلال مرادی امام جمعه شهرستان دیواندره با تاکید بر کنترل قیمت اجناس در بازار خاطر نشان کرد: مردم از نظر اقتصادی و معیشتی در فشار هستند و لازم است بازرسان هراداره بر اساس وظیفه، قیمت‌ها را کنترل کنند تا از فشار مردم کاستی شود.

انتهای پیام/ع

حمایت از تولید ملی مهمترین برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی استان

برچسب ها: وزارت ارشاد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.