کشور برای گذر از مشکلات و معضلات پیش رو به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت : امروز کشور برای گذر از مشکلات و معضلات پیش رو، بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام هادی عسگری در آستانه فرارسیدن سوم خرداد "روز مقاومت، ایثار و پیروزی" در نشست کمیته ایثارگران مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت : سوم خرداد در حقیقت فرصتی برای تداعی خاطرات شیرین، غرورآفرین و ارزشمند حماسه‌آفرینان این حماسه بزرگ برای جامعه و به‌ویژه نسل جوان و آینده‌ساز کشور است.

وی گفت : بزرگداشت سوم خرداد درواقع قدردانی از شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران این حماسه بزرگ و عزت‌آفرین است، اگرچه شهدا و ایثارگران هیچ نیاز و توقعی از ما ندارند.

عسگری فتح خرمشهر را حاصل و ثمره فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت دانست و افزود: این فرهنگ به معنای آن است که انسان تمام هستی خود را بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی در مسیر رضای خدای متعال فدا کرده و برای وصال او از همه‌چیز خود بگذرد و یقیناً امروز جامعه ما برای گذر از مشکلات و معضلات پیش رو، بیش از هر زمان دیگری به این فرهنگ ارزشمند محتاج و نیازمند است.

خسرو شهیدی معاون فرهنگی بنیاد شهید کرمانشاه نیز به تشریح برنامه‌های سوم خرداد «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» پرداخت و گفت: با توجه به تقارن سوم خرداد با روز جمعه، مراسم بزرگداشت این روز در روز پنج‌شنبه دوم خرداد در ساعت یازده صبح با حضور امت خداجو و کارکنان دستگاه‌های اداری با گل‌باران و غبارروبی گلزار مطهر شهدای کرمانشاه آغاز خواهد شد.

شهیدی تجلیل از شهدا و جانبازان این حماسه بزرگ و دیدار با خانواده‌های این شهدا را از برنامه‌های این روز عنوان کرد و افزود: سخنرانی توسط امامان جماعات به این مناسبت در مساجد شهر، برگزاری مراسم در مدارس و آموزشگاه‌ها، برپایی پایگاه‌های فرهنگی، گل‌باران گلزار مطهر شهدا در یک روستا به‌طور نمادین و همچنین گل‌باران گلزار مطهر شهدای شهرستان‌های تابعه استان، برپایی نمایشگاه عکس و برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در روز سوم خرداد در کرمانشاه خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

سوم خرداد در حقیقت فرصتی برای تداعی خاطرات شیرین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار