آغاز طرح ملی مبارزه با فشار خون در اصفهان

مسئول برنامه های پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی مرکز بهداشت استان گفت: برنامه‌ی بسیج ملی مبارزه با فشار خون بالا همزمان در سراسر کشور از روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه در اصفهان آغاز می شود.

رامش حسین خانی، مسئول برنامه های پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی مرکز بهداشت استان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت : این برنامه در ۲ بخش شامل بخش اول از بیست و هفتم اردیبهشت ماه لغایت هفدهم خرداد ماه جهت برنامه‌های اطلاع رسانی عمومی و بخش دوم از هفدهم خرداد ماه لغایت پانزدهم تیرماه جهت انجام برنامه‌ی اندازه گیری و پایش گروه هدف، است.

وی ادامه داد: اندازه گیری فشار خون به سه حالت خواهد بود که شامل اندازه گیری در مراکز و پایگاه‌های جامع سلامت، اندازه گیری در ایستگاه‌های مشخص شده و اندازه گیری توسط خود افراد در منزل است که می‌توانند پس از آن با مراجعه به سامانه معرفی شده اطلاعات خود را ثبت کنند، می‌شود.

مسئول برنامه های پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی مرکز بهداشت استان گفت: پایش و اندازه گیری فشار خون در این برنامه در تمامی مراکز و پایگاه‌های جامع سلامت شهری و روستایی سراسر استان، مراکز درمانی و مراکزی که توسط سایر دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات مردم نهاد اختصاص و اطلاع رسانی خواهند شد، انجام می‌گیرد.

حسین خانی افزود: اطلاعات مربوط به فشار خون گروه‌های هدف این برنامه در سامانه الکترونیکی سلامت وزارت بهداشت (سیب) ثبت خواهد شد.

به گفته ی وی این طرح 50 درصد افرار بالای 30 سال که حدود یک میلیون و دویست هزار نفر هستند ، مادران باردار و بیماران نارسایی کلیوی را مورد بررسی قرار می گیرد.

مسئول برنامه های پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی مرکز بهداشت استان در ادامه افزود : این طرح با دو هدف ارزنده ی غربالگری و شناسایی انجام می شود و مهمترین قسمت آن اطلاع رسانی به مردم برای پیشگیری و درمان فشار خون بالاست.

وی بیان کرد: این اطلاعات در روز هفتم مهرماه (روز جهانی قلب) ارائه و اعلام خواهند شد که براساس آن برنامه ریزی‌های لازم برای پیشگیری و مبارزه‌ی ملی با بیماری فشار خون بالا انجام خواهد شد.

گفتنی است نشست خبری معرفی طرح ملی مبارزه با فشار خون بالا روز شنبه 28 اردیبهشت ماه راس ساعت 9 صبح در سالن اجتماعات معاونت بهداشت استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ی
 


پیشگیری بهتر از درمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار