سرپرست مرکز توسعه پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو:

۵۰۰ میلیون دلار الکتریسیته در سال ۹۷ صادر شد

یزداندوست گفت: در سال ۹۷ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار صادرات الکتریسیته از کشور انجام شده البته این صادرات فقط به کشور‌های همسایه محدود نمی‌شود.

صادرات ۵۰۰ میلیون دلار الکتریسیته در سال ۹۷به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)؛ فرهاد یزداندوست، سرپرست مرکز توسعه پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کل صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور متعلق به صنعت برق است، اظهار کرد: عراق، سریلانکا، تاجیکستان و به زودی سوریه کشور‌های هدف صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های صنعت آب در عراق و تاجیکستان گفت: اجرای تصفیه خانه در عراق و سد و نیروگاه برق آبی در تاجیکستان از جمله خدمات صادر شده در این بخش است.


بیشتر بخوانید: تحویل سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه‌شده به پالایشگاه نفت تهران


سرپرست مرکز توسعه پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو صادرات برق را نیز قابل توجه دانست و ادامه داد: در سال ۹۷ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار صادرات الکتریسیته از کشور انجام شده البته این صادرات فقط به کشور‌های همسایه محدود نمی‌شود.

یزداندوست گفت: بازسازی کشور سوریه در بخش آب و برق و اجرای نیروگاه لازقیه از دیگر فعالیت‌های این صنعت در ماه‌های پایانی سال ۹۷ است.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در انجام روند صادرات افزود: تاخیر در صدور ضمانت نامه برای شرکت‌های صادرکننده، ​نبود پشتیبانی لازم مالی به منظور بازاریابی و حضور مستمر در بازار‌های بین المللی و نیاز به روان‌تر شدن سبک و سیاق فعالیت‌های گمرکی از جمله مشکلات موجود برای صادرات در این بخش است.

سرپرست مرکز توسعه پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو آینده صادرات خدمات فنی و مهندسی را بسیار روشن دانست و گفت: راه اندازی سیستم کمک رسان به سیستم برق سوریه و احداث خط سوم انتقال برق به ارمنستان جدید‌ترین فعالیت وزارت نیرو برای صادرات است که اجرای این طرح در ارمنستان سبب بزرگ‌تر شدن نقش منطقه‌ای ایران در تامین برق خواهد شد.

انتهای پیام/

راه اندازی سیستم کمک رسان به سیستم برق سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار