تولید گندم ریگان رونق گرفت

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت:محصول گندم در شهرستان ریگان ۲۰ درصد افزایش یافت.

تولید گندم ریگان رونق گرفتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حمید فرامرزی مدیرجهاد کشاورزی ریگان گفت: برداشت گندم در شهرستان ریگان از  ۲۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: به دلیل شرایط آب وهوایی مناسب در این شهرستان محصول گندم ریگان ۲۰ درصد افزایش یافت که پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۷ هزار تن محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان تصریح کرد: امسال کشاورزان ریگانی نیزبه توصیه‌های کارشناسان توجه کردند که این امر نیز بر رونق محصولشان افزوده است.

فرامرزی بیان داشت: جهاد کشاورزی نیز برای خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان ریگانی نیز اقداماتی را نیز انجام داده است.
وی افزود اکثر گندم شهرستان ریگان به دلیل کیفیت ومرغوبیت خود مصرفی می‌باشد که مازاد ان به سوله‌های استان ارسال می‌ شود.

کارشناس زراعت وباغبانی جهاد کشاورزی ریگان نیزگفت : در شهرستان ریگان ۴ رقم گندم کشت شده است که این ارقام مقاوم به خشکی در این شهرستان بودند.

موسی زاده بیان داشت: گندم کشت شده در شهرستان از زمان کشت تا برداشت به صورت مکانیزه ونظارت کارشناسان جهاد کشاورزی در این شهرستان صورت گرفت.

مدیر کمیته امداد ریگان گفت :همزمان با اغاز برداشت محصول گندم در ریگان زکات این محصول از کشاورزان گندم کار ریگانی جمع آوری می‌شود.

 رکن ابادی با اشاره به استقبال خوب گندمکاران ریگانی در زمینه پرداخت زکات افزود تا کنون بیش از ۱۵۰ میلیون تومان زکات از گندمکاران ریگانی دریافت شده است.

وی بیان داشت: زکات جمع آوری شده در شهرستان ریگان صرف مستمندان وفقرا در این شهرستان خواهد شد.

انتهای پیام/ح

افزایش تولید گندم ریگان

برچسب ها: گندم کاران ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار