اقبالی: تجربه تلخ گذشته با انتخاب ویلموتس تکرار شد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال با انتخاب ویلموتس تجربه تلخ گذشته را تکرار کردند.

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخاب ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار کرد: مسئولان فوتبال کشورمان با انتخاب ویلموتس تجربه تلخ گذشته در زمان کی روش را تکرار کردند.

او ادامه داد: من در سایت‌های ورزشی خواندم که مبلغ قرارداد ویلموتس یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است. این موضوع جای تعجب دارد که چگونه فدراسیون فوتبال و از طریق چه حامی مالی می‌خواهد این مبلغ را تقبل کند در حالی که توانایی پرداخت حقوق کارکنانش را ندارد. فدراسیون فوتبال به جای اینکه ۲۲ میلیارد تومان صرف پرداخت دستمزد ویلموتس کند این پول را باید برای ساختار فوتبال کشورمان، مدارس فوتبال و استعداد یابی هزینه می‌کرد.

مربیان وطنی چیزی از خارجی‌ها کم ندارند 

اقبالی بیان کرد: ویلموتس برای فوتبال ضعیف ما است. چه کاری می خواهد بکند که از  مربیان داخلی ما بر نمی‌آید. به نظرم ما مربیان داخلی خوب در لیگ کشورمان داریم که توانایی حضور در تیم ملی را دارند. مربیان وطنی از لحاظ تئوری و فنی چیزی از مربیان خارجی کم ندارند.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: مربی خارجی مطرح دنیا هم بهترین برنامه را ارائه بدهد، اما مشکلات سخت افزاری، نرم افزاری و مدیریتی داشته باشیم آن مربی نمی‌تواند کاری انجام بدهد. تا زمانی که امکان اجرای برنامه‌ها وجود نداشته باشد سرمربی تیم ملی نمی‌تواند تیمش را به موفقیت برساند.

سرمربی خارجی باید بر تیم‌های پایه نظارت کند 

او درباره مفاد قرارداد ویلموتس بیان کرد: در قرارداد ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی باید قید شود که تیم‌های پایه را نظارت و کنترل کند. ویلموتس مربی خوبی است، اما فدراسیون فوتبال می‌تواند بازی‌های تدارکاتی خوب با تیم‌های مطرح برای تیم ملی در نظر بگیرد. همین مشکلات را در زمان کی روش هم داشتیم که نتوانستیم بازی‌های تدارکاتی خوب برای تیم ملی تدارک ببینیم.

اقبالی درباره حضور یک مربی ایرانی در کنار ویلموتس اظهار کرد: ما باید مربیان ایرانی در کنار سرمربی خارجی بگذاریم. علاوه بر این با مربیان ایرانی قراردا‌دهای خوبی ببندیم و برای آن‌ها ارزش قائل شویم. اگر مبلغ قرارداد مربیان ایرانی پایین باشد به طور حتم آن‌ها سرکوب می‌شوند.


بیشتر بخوانید:

مارک ویلموتس با ایران به توافق رسید

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان وارد تهران شد

ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
چشم پول بیشتر سنگ خودت می زنی
آخرین اخبار