خرید هزار و ۲۰۰ تن کلزا در مازندران

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: تاکنون بیش از هزار و ۲۰۰ تن کلزا به ارزش ۳۸ میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال در مازندران خریداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: از ابتدای فصل خرید دانه روغنی کلزا در امسال تاکنون بیش از ۱۲۰۰ تن کلزا به ارزش ۳۸ میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.

وی افزود: این میزان خرید از سوی ۱۰ مرکز از ۲۳ مرکز تجهیز شده در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، بابلسر، آمل و نور صورت پذیرفت.

جعفری گفت: با پیگیری‌ها بعمل آمده کشاورزانی که تا پنج شنبه هفته گذشته کلزای خود را به مراکز خرید این شرکت تحویل دادند، مطالبات آن‌ها به مبلغ ۳ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال از طریق سامانه خرید تضمینی بانک عامل پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور افزود: بر اساس دستور العمل خرید تضمینی کلزا قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در مراکز خرید شرکت غله، دانه‌های روغنی کلزا تا ۱۰ درصد ناخالصی و ۲۰ درصد رطوبت قابل خریداری است، گفت: به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ده درصد و افت ناخالص بالای دو درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.

جعفری با اشاره به اینکه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری تنها از طریق سامانه انجام خواهد شد و هیچ محصولی از کشاورزانی که در سامانه ثبت نام نکرده اند خریداری نخواهد شد، افزود: کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام نکردند هرچه زودتر با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نسبت به ثبت سطح زیر کشت کلزای خود اقدام کنند.

وی گفت: کشاورزان در زمان تحویل محصول، کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور افزود: تا زمانی که کشاورزان، کلزا برای تحویل داشته باشند مراکز خرید شرکت غله دائر خواهند بود.

انتهای پیام/ م

خرید بیش از هزار تن کلزا به ارزش ۳۸ میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار