برنامه عملیاتی تولید و اشتغال کشاورزی کردستان تدوین شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برنامه عملیاتی تولید و اشتغال در بخش کشاورزی این استان در افقی چهار ساله تدوین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، خالد جعفری عصر چهارشنبه در نشست دانشجویان قرارگاه شهید احمدی روشن کردستان گفت: این برنامه برای حرکت منسجم شهرستان‌ها در تولید و اشتغال بخش کشاورزی تدوین شده و اجرای آن از امسال آغاز و تا پایان ۱۴۰۱ انجام ادامه دارد.

وی افزود: در این برنامه سعی شده با توجه به پتانسیل‌های موجود هر شهرستان برنامه‌های کاری تدوین شود و در نهایت تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌انداز را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمرکز این سازمان در تثیت شغل و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در حوزه کشاورزی گفت: بهره برداری حوزه کشاورزی این استان سال گذشته از محل اعتبارات مختلف دولتی چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

جعفری یادآور شد: این میزان تسهیلات در بخش‌های خط اعتباری مکانیزاسیون، توسعه آبیاری‌های نوین، اشتغال فراگیر و پایدار روستایی سرمایه‌های آب و کشاورزی و مشاغل خانگی به ۱۴ هزار و ۴۷۵ متقاضی پرداخت شد.

وی اضافه کرد: با این میزان تسهیلات سه هزار و ۲۴۵ فرصت شغلی جدید در حوزه‌های مختلف کشاروزی ایجاد شده و ۱۲ هزار و ۵۱۵ فرصت شغلی نیز تثبیت شد.

استان کردستان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است.

کشاورزان این استان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل دارند و جمعیت بهره بردار کشاورزی ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.

انتهای پیام/ع

تدوین برنامه عملیاتی تولید و اشتغال کشاورزی کردستان

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.