جابجایی کالا‌های موجود در بندر امام خمینی (ره) با همکاری بخش خصوصی

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از جابجایی کالا‌های اساسی موجود در بندر امام خمینی (ره) با همکاری بخش خصوصی خبر داد.

عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در جریان بازدید روز چهارشنبه خود از بندر امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به منظور بررسی تسریع و تسهیل خروج کالا‌های اساسی از این بندر گفت: این بازدید به منظور تصمیم گیری و ساماندهی بار‌های ورودی طی چندماه گذشته به بندر امام خمینی (ره) صورت گرفت.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد از پتانسیل بخش خصوصی در کنار ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی برای جابجایی کالا‌های اساسی وارد شده به بندر امام خمینی (ره) استفاده کرد.

حسن نیا با بیان اینکه در حال حاضر یکهزار و ۵۰۰ تا یکهزار و ۷۰۰ کامیون کار جابجایی کالا از بندر امام خمینی (ره) را انجام می‌دهند، بیان کرد: این تعداد باید به ۲ هزار کامیون برسد.

این مقام مسئول اظهار داشت: باید مقصد کالا‌ها به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام شود تا با استان‌ها هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم با همکاری ناوگان حمل و نقل، شرکت‌های خصوصی حمل بار، سازمان بنادر و دریانوردی کشور و وزارت جهاد کشاورزی این کالا‌ها به سایر نقاط کشور بارگیری شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اذعان داشت: طی ۲ ماه گذشته حمل بار را به حدود ۱۲ درصد افزایش دادیم که امیدوار هستیم با توجه به شرایط موجود، این روند ادامه یابد.

گفتنی است؛ در بازدید امروز از بندر امام خمینی (ره) عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، حمید رسولی، عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی، علی علیزاده عضو هیات مدیره و معاون امور بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، یزدان سیف، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، مهدی قربانی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، رضا کریمی، مدیر خدمات بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور، محمد رضا حزبئی، معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور، احمد ذاکری، معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک کشور، محمد راستاد، معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، محمد علی حسن زاده محمدی، عضو هیات عامل و معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی کشور، مجید فدایی، معاون اداره کل روابط عمومی و تشریفات بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/گ

افزایش صادرات کالا از بند امام خمینی (ره)

برچسب ها: صادرات ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.