با ساخت و ساز‌های غیرمجاز برخورد جدی می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: بزودی با متخلفان ساخت وساز‌های غیر مجاز برخورد جدی خواهد شد.

با ساخت و ساز‌های غیرمجاز برخورد جدی می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیار خزائی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اینکه منابع طبیعی بر اساس قوانین عمل می‌کند و قانون اجازه ورود این دستگاه به مستثنیات را نداده است افزود: ویلا‌هایی که در جاده سد اکباتان ساخته شده در مستثنیات است نه منابع ملی وتغییر کاربری‌ها با امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه عزم منابع طبیعی برای تخریب سازه‌هایی است که در اراضی ملی احداث شده است بیان کرد: به هیچ عنوان پذیرفته نیست که یک متر مربع نیز در این اراضی ساخت و ساز انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اینکه چند رأی در شهرستان بهار برای تخریب این سازه‌ها در منابع ملی صادر و اجرا شد ادامه داد: ساخت و ساز در جاده سد اکباتان سازه‌هایی در باغات هستند که در حیطه منابع ملی نیست.

وی خاطرنشان کرد: هرچند بر اساس رایزنی که با شورای حفظ حقوق بیت‌المال انجام شده است ادارات و دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر برای احقاق حقوق دولت و ملت ورود کنند که در این صورت افراد کمتر به ساخت و ساز غیر مجاز اقدام می‌کنند.

خزائی با بیان اینکه ساخت و ساز غیر قانونی در اراضی وجود دارد و آن را نمی‌توان کتمان کرد گفت: البته در جاده سد امکان دارد افرادی به ساخت و ساز پرداخته باشند که بر اساس ماده ۱۴۷ سند دریافت کرده باشند.

وی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۴۷ افراد می‌توانند بر اساس اسناد و بنچاق‌ها به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه می‌کنند و پس از آگهی در روزنامه برای آن‌ها سند صادر می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با تأکید بر اینکه البته به دنبال ابطال اسناد منابع طبیعی و تخریب آن هستیم افزود: البته برای شناخت اراضی ملی چند عامل وجود دارد و در جاده سد اراضی ملی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه با جدیت دادگستری و دادستان با متخلفان برخورد می‌کنیم خاطرنشان کرد: راه وشهرسازی، امور اراضی و منابع طبیعی به دنبال برخورد قاطع با متخلفان هستند.
انتهای پیام/ج

با ساخت و ساز‌های غیرمجاز برخورد جدی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.