مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان ایلام خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۱۷ هزار نفر در دوره‌های مهارت فنی حرفه‌ای ایلام

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان ایلام از ثبت نام بیش از ۱۷ هزار نفر در دوره‌های آموزش مهارتی در سال ۹۷ خبر داد.

ثبت نام بیش از ۱۷ هزار نفر در دوره‌های مهارت فنی حرفه‌ای ایلام

جمشیدزاده مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: در سال۹۷ در استان ایلام بیش از ۱۷ هزار نفر در دوره‌های مختلف مهارتی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۳ هزار به صورت آموزش کارگاهی و ۴ هزار نفر متقاضی آزمون ادورای بوده است.

وی با بیان اینکه در استان ایلام بیش از ۲۲۵ رشته مختلف فنی مهارتی آموزش داده می‌شود بیان کرد: در بخش فنی (اتومکانیک، برق) کشاورزی (پرورش قارچ، زنبورداری) فرهنگ و هنر (نقاشی، صنایع بافت) و در بخش خدمات پوشاک دارای بیشترین متقاضی برای ثبت نام می‌باشند.

جمشیدزاده اضافه کرد: مخاطبین این آموزش‌ها جوانان جویای کار، دانش‌آموزان، دانشجویان، افراد تحت پوشش بیمه بیکاری، سربازان در پادگان‌ها، نادمین در زندان‌ها، بانوان، و معتادان بهبود یافته میباشد.

وی با بیان اینکه بیکاری معضلی است که همه دولت‌ها با آن روبه‌‍ رو بوده‌اند افزود: یکی از دلایل بیکاری، نبود مهارت بین افراد جامعه به ویژه جوانان است، ما در مجموعه فنی و حرفه‌ای این آمادگی را داریم که توانایی مهارتی مورد نیاز افراد برای ورود به بازار کار را به آن‌ها ارائه کنیم.

انتهای پیام/ د

برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی در استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.