صدور ۱۱ هزار گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای در سال ۹۷

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: در سال گذشته ۱۱ هزار نفر موفق به اخذ گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای در استان ایلام شده اند.

صدور ۱۱ هزار گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای در سال ۹۷

 نصری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت:در سال گذشته حدود ۱۹ هزار نفر در استان ایلام متقاضی اخذ گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای بودند که از این بین ۱۷ هزار و ۵۰۸ نفر در آزمون‌های تئوری و کتبی شرکت کرده و در نهایت حدود ۱۱ هزار نفر از آنان موفق به اخذ گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای شده اند.

وی اضافه کرد: این گواهینامه‌ها در تمامی رشته‌های مراکز آموزشی شامل: رشته‌های صنعتی، کشاورزی، فرهنگ و هنر و رشته‌های خدماتی صادر شده است.

نصری افزود: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی در این سازمان تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بازار کار و افزایش و ارتقای تولید است که با همکاری دستگاه‌های مختلف تحقق پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که مدرک فنی و حرفه‌ای از معتبر‌ترین مدارک محسوب می‌شود، افرادی که مهارت لازم را داشته باشند بنابر نیاز بازار به سرعت جذب بازار کار می‌شوند.

گفتنی است ۱۴ مرکز ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان ایلام در بخش دولتی فعال است که بیش از ۲۵۰ حرفه شغلی را به متقاضیان جامعه آموزش می‌دهند.

صدور ۱۱ هزار گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای در ایلام

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.