یک اقتصاددان ارشد آمریکایی بررسی کرد؛

تاثیر منفی جنگ تجاری واشنگتن و پکن بر صنعت مواد شیمیایی آمریکا

بنابر گفته مقامات آمریکایی، به دنبال جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن صنعت مواد شیمیایی آمریکا به شدت آسیب دیده است.

تاثیر منفی جنگ تجاری واشنگتن و پکن بر صنعت شیمیایی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «مایک دویر» اقتصاددان ارشد آمریکایی اعلام کرد جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن به شدت به صنعت «اتانول» آمریکا آسیب زده است.

دویر در انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر آمریکا در این خصوص اظهار کرد: «بدون تعرفه‌ها ما می‌توانیم احتمالا بیش از ۹۰ درصد تمام نیاز به واردات اتانول از چین را برآورده سازیم». او در ادامه اذعان کرد «واقعیت آن است که تعرفه‌ها به گونه‌ای بد به ما آسیب زده است. زمان بسیار بدی است».

این اقتصاددان ارشد آمریکایی گفت: «اگر این جنگ تجاری پایان یابد فردا شما خواهید دید که در حاشیه بازار بهای هر گالن (بنزین) ۱۰ سنت افزایش می‌یابد».

دویر تاکید کرد هرچند اقدامات داخلی، چون وعده‌هایی که در خصوص تولید بنزین‌هایی با محتوای اتانول بالا مانند E۱۵ داده شده ممکن است کمک کننده باشد؛ اما برای آنکه صنایع شیمیایی ما نجات یابند باید مسائل تجاری حل و فصل شوند. او بار دیگر بر صادرات تاکید کرد و گفت «صادرات آینده صنعت ماست، حتی بیشتر از E۱۵».

یک سال پس از تصمیم پکن برای تغییر بنزین مصرفی این کشور جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن آغاز شد. انتظار می‌رفت این تصمیم چین در خصوص تغییر سوخت سبب افزایش واردات اتانول از آمریکا شود. زیرا مقامات این کشور اعلام کرده بودند قصد دارند تا سال ۲۰۲۰ میزان مصرف نوعی از بنزین را که با نام E۱۰ شناخته می‌شود و محتوای ۱۰ درصد اتانول است افزایش دهند.

تنش تجاری میان دو کشور آمریکا و چین پس از آن بالا گرفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد (ژوئن سال گذشته میلادی) قصد دارد به منظور جبران کسری تجاری آمریکا در تجارت با چین، بر ۵۰ میلیارد کالای چینی که به آمریکا صادر می‌شود تعرفه ۲۵ درصدی اعمال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید گراوند
۲۱:۵۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
دست اورد های ترامپ راکه برسی میکنیم جز زیان برای امریکای ها چیزی به دونبال نداشته مطمئن باشید اگر مردم امریکا بار دیگر به ترامپ رای بدهند ان زمان یا باید به شعور امریکای ها شک کرد یا به روش انتخابات در اونجا که جز گرون ترین برگزاری ها و طولانی ترین رقابت در بین تمام کشور های جهان است . بهر حال انچه که مشخص هست ترامپ لیاقت سکان داری امریکا رو نداره .
آخرین اخبار