لزوم بهبود زمینه کسب و کارخراسان رضوی

رئیس اتاق بازرگانی کشور گفت: امسال رتبه خراسان رضوی در مولفه‌های کسب و کار نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است و در بین استان‌های کشور وضعیت مطلوبی نداریم.

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی کشور در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: امسال رتبه خراسان رضوی در مولفه‌های کسب و کار نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است و در بین استان‌های کشور وضعیت مطلوبی نداریم.
 
وی ادامه داد:روند حرکت ما به صورتی است که بسیاری فکر می‌کنند شفافیت جریمه دارد این در حالی است که تقویت این حالت خطر بزرگی می‌تواند محسوب شود و برای آن فکری باید کرد.
 
رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به دو ابلاغ بخشنامه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور گفت: در یکی از این دو بخشنامه که مربوط به امور گمرکات است ۱۸ مورد تسهیلات برای رونق تولید ذکر شده که می‌تواند امر صادرات و واردات را تسهیل کند و بخشنامه دوم مربوط به تامین اجتماعی ۱۷ نکته ذکر شده است که نهایتا امر تولید را تسهیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: زیبنده خراسان نیست که فضای کسب و کار و سلامت اداری پایین در مقایسه با برخی از استان‌ها را داشته باشد لذا امیدواریم در سال جاری این موضوع را با همکاری‌های صورت گرفته بتوانیم تغییر بدهیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: آمادگی کامل داریم که کمیته مربوط در اتاق بازرگانی استان اطلاعات مربوط به کسب و کار دستگاه به دستگاه را به ما اعلام کنند تا ما با کمک مدیران بتوانیم رتبه کسب و کار استان را در سال جاری ارتقا بدهیم.

رزم حسینی افزود:در خصوص همکاری دستگاه‌های اجرایی در افزایش کسب و کار به آن‌ها ابلاغ خواهیم کرد تا مدیران مربوطه تلاش کنند فضای کسب و کار را با توجه به الزاماتی که در قانون مشخص شده تغییر دهند.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به مرز افغانستان و ترکمنستان و کشور‌های همسایه فرصت خوبی در استان وجود دارد تا بتوانیم صادرات را افزایش بدهیم و هم کالا‌هایی را که مورد نیاز کشور است را با واردات تامین کنیم.

 رزم حسینی افزود: از دستگاه محترم قضایی استان تشکر می‌کنم که تلاش جدی در جهت حمایت از تولید کارخانجات انجام می‌دهد و نگاه آن‌ها بر عدم تعطیلی دستگاه‌های اقتصادی و تعامل با آن‌ها است.
 
انتهای پیام//ف.س
 

فضای کسب و کار کنونی زیبنده خراسان رضوی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.