بازدیدرایگان ازموزه‌ها شگردی برای جذب علاقه‌مندان

بازدید از موزه‌های استان مرکزی ۲۸ اردیبهشت رایگان است.

بازدیدرایگان ازموزه‌ها شگردی برای جذب علاقه‌مندانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی به منظور ترغیب و تشویق عموم مردم برای بازدید از موزه ها، علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند در روز شنبه ۲۸ اردیبهشت به صورت رایگان از موزه‌های استان بازدید کنند.

ایزدی افزود: موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش این اداره کل در این روز تا ساعت ۲۰ میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان هستند.

او با بیان این که فقط در روز جهانی موزه این تسهیلات در نظر گرفته شده گفت: موزه‌ها برای این که بتوانند مخاطبان خود را جذب کنند، باید سیاست و شگرد‌های خاص خود را داشته باشند، که یکی از آن‌ها اجرا کردن برنامه‌های متفاوت در طول سال است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در ادامه افزود: استان دارای ۱۲ موزه با تعاریف متفاوت است که شامل موزه مردم شناسی، موزه تاریخی، موزه‌های فرهنگی، موزه با موضوع حیات وحش و طبیعت، موزه مفاخر و مشاهیر که هر موزه با توجه به شکل آن‌ها تعریف می‌شود.

ایزدی با تاکید بر تالاب میقان و غار نخجیر که اکو موزه‌های استان هستند گفت: سنگ نگاره‌های تیمره موزه‌ای تاریخی با شواهد ارزشمند ۴۰ هزار ساله است که نشانه تمدن عظیم و شعور انسان‌هایی است که در این سرزمین زندگی می‌کرده اند.

انتهای پیام/م

استان مرکزی در حوزه تاریخ حرف زیادی برای گفتن دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.