وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران خبر داد؛

اجرای طرح‌های تحولی در آموزش پزشکی به کمک نخبگان

نمکی با اشاره به تحول در نظام آموزش پزشکی از تکیه بر ظرفیت نخبگان برای تحقق این مهم خبر داد.

امکان تحصیل همزمان دانشجویان نخبگان پزشکی در ۲ رشته محتلفبه گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعیدنمکی وزیر بهداشت درمراسم افطاری ویژه دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی ایران، برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت بهداشت در حوزه آموزش پزشکی برنامه‌های تحول نظام آموزشی را در دست اجرا دارد تا با تکیه بر ظرفیت و توان نخبگان تحولی بزرگ در ساختار آموزشی ایجاد کند.

وی با اشاره به ضرورت  بازنگری واحد‌های درسی، شیوه‌های ارزیابی و درسی در آموزش علوم پزشکی گفت: باید زیر ساخت‌های لازم در حوزه آموزش پزشکی را فراهم کنیم تا با حرکتی رو به رشد و نظام ارائه خدمت بتوانیم موفقبت بیشتری در این راه کسب کنیم.

نمکی افزود: دانشجویان باید در حوزه نظام ارائه خدمت مطالب مهم را یاد بگیرند و در این راستا استادان باید بدانند که چه مطالبی را به دانشجویان آموزش دهند.

وزیر بهداشت با تاکید بر نخبه نوازی،  شناسایی و کشف استعدادها گفت:  وزارت بهداشت در حال پیدا کردن راهکاری برای جذب نخبگان در کشور است؛ برخی از نخبگان به دلیل نبود شرایط و زیر ساخت‌های اشتغال و دیگر مسائل به دیگر کشور‌ها مهاجرت می‌کنند.

گفت: تقویت شرکت های دانش بنیان پارک های علم و فناوری و نظام ارائه خدمت از جمله اقدامات وزارت بهداشت است.

امکان تحصیل همزمان دانشجویان نخبگان پزشکی در ۲ رشته مختلف

در ادامه پروین پاسالار مدیر امور نخبگان دانشجویان استعداد‌های درخشان وزارت بهداشت در مراسم افطاری ویژه دانشجویان استعداد‌های درخشان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: امور نخبگان و استعداد درخشان وزارتخانه  اقدامات خوبی برای نخبگان انجام داده است و ایجاد کمیسیون عالی استعداد‌های درخشان، تدوین آیین نامه ۴۰ امتیازی ویژه دانشجویان دکترای حرفه‌ای و تدوین آیین نامه کمیسیون ویژه استعداد‌های درخشان از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

وی افزود: استفاده از بستر مناطق آمایشی با هدف استفاده حداکثری دانشجویان تدوین و آیبن نامه تحصیل همزمان دانشجویان مستعد دکتری حرفه‌ای ابلاغ شده است.

امکان جابجایی دانشجویان بین ۲  وزارتخانه بهداشت و علوم

پاسالار با اشاره به برگزاری آزمون ارشد آموزش پزشکی برای رتبه‌های برتر المپیاد‌های علمی دانشجویی گفت: سند سیاستی استعداد‌های درخشان در حال نهایی شدن است همچنین درگاه کشوری تشکیل و سامانه ثبت اطلاعات دانشجویان مستعد راه اندازی شده است.

مدیر امور نخبگان دانشجویان استعداد‌های درخشان افزود: امکان جابجایی دانشجو بین دو وزارت علوم و بهداشت و توانمند کردن دانشجو یان مستعد از جمله دیگر کار‌های در دست اجرا است علاوه بر آن گسترش فعالیت‌های بین المللی و ایجاد جشنوار‌ه‌های مختلف کار آفرینی و ایده پردازی را هم در آینده‌ای نزدیک در دستور کار داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار