بیانیه باشگاه ذوب آهن در آستانه دیدار با النصر عربستان

باشگاه ذوب آهن اصفهان در آستانه دیدار با النصر عربستان بیانیه ای صادر کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،در بیانیه باشگاه ذوب آهن در آستانه بازی با النصر عربستان آمده است: «حمد و شکر بی پایان بر ذات مقدس ربوبیت که با تربیت‌های معنوی خود، راه و رسم زیبا زیستن و برادری را درپناه بیرق مقدس دین مبین اسلام به ما آموخت. تاریخ ۱۰ هزار ساله خاورمیانه گواهی بر نزدیکی ریشه‌های تمدن و فرهنگ بسیاری از کشور‌های این بخش از جهان است که به حق گهواره تمدن بشری خوانده می‌شود.

در این بین اشتراکات میان کشور‌های ایران و عراق به حدی است که به جرات می‌توان این دو کشور را شاخسار یک درخت دانست. درخت پهناور و ریشه داری که از یک سو ریشه در دین مقدس اسلام و از سوی دیگر در تمدن کهن بین النهرین - که تا به امروز مایه مباهات جهانیان است - دارد.

حضور بقاع متبرکه ائمه شیعه سلام الله علیهم به ویژه در دو شهر نجف و کربلای معلی که یکی مدفن مقدس و واجب التعظیم مولای متقیان حیدر کرار امیر المومنین اسداله الغالب علی بن ابی طالب علیه السلام و دیگری محل وقوع حماسه حسینی و مشهد مقدس سرور شهدای عالم حضرت ابا عبدالله الحسین و برادر بزرگوارش قمربنی هاشم حضرت ابالفضل العباس علیهم السلام می‌باشد، یکی از مصادیق این اشتراکات است.

اگر کسی می‌خواهد به میزان عشق و علاقه و دوستی و برادری دو کشور ایران و عراق پی ببرد باید در ایام اربعین حسینی از مرز‌های ایران گذشته و پای پیاده به خاک عراق قدم بگذارد تا ببیند که این دو ملت با محوریت عشق به ائمه اطهار علیهم السلام چگونه با مهربانی و صفایی خالص با یکدیگر سلوک می‌کنند. در همه این مدت خواهران و برادران عراقی آنچه دارند را برای آسایش و پذیرایی از زائران حسینی در طبق اخلاص می‌گذارند، چنانکه مردم عزیز ایران نیز مخصوصا در شهر‌های مشهد و قم و اصفهان، در طول سال میزبان زائران عراقی حرم مطهر امام هشتم شیعیان و خواهران مکرمه ایشان (حضرت معصومه و حضرت زینب سلام الله علیهم) بوده اند و دوستدار همه مردم شریف عراق هستند و خواهند بود.

دوملت برادر یعنی ایران و عراق در کنار هم، شاهد وقایع تلخ و شیرینی بوده اند و آنچه باعث پیروزی دو ملت شده است اتحاد و همدلی دو کشور در سایه‌ی تمسک به دین مبین اسلام و تبعیت از مرجعیت شیعه بوده است.

امروز نیز دو ملت ایران وعراق به لطف خدای منان و با عنایت ائمه اطهار همچون همیشه در کنار یکدیگر در کمال اتحاد و مودت هستند و در همه زمینه‌ها اعم از نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی ورزشی همکاری‌های بسیار نزدیکی دارند.

امروزه نیرویی قدرتمند همچون فوتبال نیز پا به عرصه گذاشته است تا بیش از پیش پیوند دهنده ملت‌ها و فرهنگ‌های دو کشور باشد. از همین رو باشگاه فرهنگی - ورزشی ذوب آهن اصفهان از آنجا که عراق را کشور دوستدار ایرانیان می‌داند با وجود گزینه‌های فراوان، شهر کربلای معلا در عراق را به عنوان شهر و کشور ثالث جهت میزبانی از باشگاه‌های عربستانی در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا انتخاب نمود.

این رویداد مهم در ۳۱ اردیبهشت ماه در شهر مقدس کربلا به وقوع خواهد پیوست و هواداران ایرانی وعراقی فرهنگ غنی واقعی دو ملت را نشان خواهند داد و حاشیه‌های پیش آمده پس از مسابقه الزوراء و ذوب آهن را به فراموشی خواهند سپرد. همه متحدتر از قبل و در کنار هم خواهند بود و اجازه نخواهد داد که دشمنان زبون دو ملت با تمدن و با فرهنگ ایران وعراق از تفرقه ما خوشحال شوند.

منتظر حضور گرم هواداران فوتبال مخصوصا تیم فوتبال ذوب آهن ایران از هر دو کشور ایران و عراق هستیم.»

در بازی تیم‌های ذوب آهن ایران با الزورا عراق که در کربلا برگزار شده بود، تعدادی از تماشاگران عراقی با ورود به زمین با بازیکنان ذوب آهن به زد و خورد پرداختند.

ذوب آهن پیش از این کربلا را برای میزبانی با تیم النصر عربستان انتخاب کرده بود.

انتهای پیام/م

 

بیانیه باشگاه ذوب آهن در آستانه دیدار با النصر عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار