آغاز سمپاشی علیه بیماری تب کریمه کنگو

سرپرست اداره دامپزشکی سرپل ذهاب از آغاز عملیات سمپاشی رایگان دام‌ها و جایگاه‌های نگهداری دام در این شهرستان با توجه به فصل گرما و شیوع بیماری‌های ناقل خبرداد.

آغاز سمپاشی علیه بیماری تب کریمه کنگوبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حمید کریمی  سرپرست اداره دامپزشکی سرپل ذهاب گفت: با توجه به شروع فصل گرما و گسترش فعالیت کنه‌های عامل بیماری تب کریمه کنگو، اقدام‌های پیشگیرانه و عملیات سمپاشی بدن دام‌ها و جایگاه‌های نگهداری دام در روستا‌های این شهرستان با همکاری دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستا یک ضرورت است.

وی اظهار کرد: حشرات و کنه‌ها ناقل بیماری‌های خطرناکی همانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و لمپی اسکین هستند که انجام عملیات سمپاشی بهترین راه مبارزه با کنترل و از بین بردن این حشرات است.

سرپرست اداره دامپزشکی سرپل ذهاب گفت: مهم‌ترین راهکار‌های پیشگیری از این بیماری در دامداری ها، مبارزه با انگل‌های خارجی (کنه ها) از طریق رعایت بهداشت، سمپاشی، آموزش دامداران به عنوان یکی از گروه‌های در معرض خطر، پیش سرد نمودن لاشه به مدت ۲۴ ساعت در یخچال، پرهیز از خرید گوشت قرمز از مراکز غیرمجاز و خارج از کشتارگاه و تهیه گوشت از واحد‌های مجاز و دارای مهر تایید دامپزشکی است.


انتهای پیام/ز


عملیات سمپاشی بهترین راه مبارزه با کنترل و از بین بردن  حشرات است

برچسب ها: دامپزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار