آغاز طرح ملی فشارخون در خوزستان

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان از آغاز طرح ملی فشارخون در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهدی حسینی زاده، سرپرست مرکز بهداشت خوزستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر به مناسبت روز جهانی فشار خون بالا (۲۷ اردیبهشت) گفت: طرح بسیج ملی فشار خون از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر امسال همزمان با سراسر کشور، برای شناسایی و کنترل این بیماری در خوزستان آغاز شده و از مردم خواستار همکاری در کنترل این بیماری هستیم.

وی اظهار داشت: در این مدت از جمعیت بالای ۳۰ سال سن تقاضا داریم که با حضور در مراکز و خانه‌های بهداشت از وضعیت فشار خون خود مطلع شوند؛ با ثبت نام این افراد در سامانه سلامت وضعیت سلامت آن‌ها به صورت منظم رصد خواهد شد.

حسینی زاده تصریح کرد: بیماری فشار خون تا حدود زیادی قابل پیشگیری است و در صورتی که شخص از بیماری خود مطلع باشد و بیماری خود را کنترل کند دچار عوارض خاصی نخواهد شد.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان اذعان داشت: وزارت بهداشت کنترل فشار خون در جمعیت بالای ۳۰ سال و مادران باردار را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: بیش از ۷۰ درصد بیماران فشار خونی مراقبت و کنترلی بر بیماری خود ندارند.

سید مهدی حسینی زاده اظهار کرد: در تحقیقی که در سال ۹۵ در کشور انجام گرفت در جمعیت بالای ۱۸ سال ۲۷ درصد به بیماری فشار خون مبتلا هستند که از این تعداد ۵۱ درصد از بیماری خود مطلع هستند و ۴۹ درصد نیز از ابتلا به این بیماری اطلاعی ندارند.

گفتنی است؛ روز ۲۷ اردیبهشت به نام روز جهانی فشار خون بالا نامگذاری شده است که شعار امسال نیز' فشار خون، بدانیم و اقدام کنیم' تعیین شده است.

انتهای پیام/گ

افزایش مبتلایان به فشار خون

برچسب ها: بهداشت ، اخبار پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۵ تير ۱۳۹۸
سلام. چرا این طرح در تابستان اجرا شده چون در گرمای بالای ۵۰ درحه به طور طبیعی فشار خون بالاتر میره . قطعا در استان خوزستان نتایج این طرح خطا خواهد داشت.
آخرین اخبار