سالاد کلم بروکلی + دستور تهیه

در این مطلب با دستورالعمل تهیه سالاد کلم بروکلی که سرشار از پتاسیم و کلسیم است آشنا خواهید شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سالاد کلم بروکلی یک وعده یا میان وعده ساده و بسیار سالم است. این سالاد را می توانید با خاطری آسوده، قبل از وعده اصلی غذایی بخورید، تا (اگر در رژیم لاغری هستید) اشتهایتان برای خوردن غذا کمتر شود.

سالاد کلم بروکلی سرشار از پتاسیم و کلسیم

مواد لازم:

پیاز خلال شده – یک چهارم فنجان
کفیر– سه چهارم فنجان
سس مایونز – یک قاشق غذاخوری
روغن زیتون – یک قاشق غذاخوری
پوست رنده شده لیمو – یک قاشق غذاخوری
فلفل سیاه – نصف قاشق چای خوری
نمک – به میزان لازم
سیرخردشده – یک تا ۲ حبه
کلم بروکلی شسته و خرد شده – ۴۵۰ گرم
کلم قرمز رشته‌ای آب پز با سرکه – نصف فنجان
بادام برشته و خردشده – نصف فنجان

طرز تهیه:

در ظرف مناسبی پیاز، سس مایونز، پوست لیمو، فلفل، نمک وسیر را خوب مخلوط کنید. گل‌های کلم که ریز خردشده را به همراه کفیر به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. با کلم قرمز و بادام خردشده روی سالاد را تزیین کنید.

خواص:
کلم بروکلی خام را می‌توان سه روز یا بیشتر در یخچال نگهداری کرد. به انواع کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم پیچ، گل کلم و کلم قمری که شکل ظاهری گل آن‌ها همانند چلیپا (صلیب) است، سبزیجات چلیپایی گفته می‌شود. این سبزی‌ها دارای ترکیبات ضد سرطان بسیار قوی است. مصرف گل کلم، کلم بروکلی و کلم بروکسل احتمال ابتلا به سرطان پروستات و خطر مرگ و میر و عود سرطان سینه را ۲۲ تا ۶۲ درصد کاهش می‌دهد.
کلم بروکلی علاوه بر ویتامین A، املاحی مانند کلسیم و پتاسیم دارد و حاوی اسید فولیک و فیبر است. با داشتن ویتامین سی به جذب آهن کمک می‌کند و تفت دادن یا کمی پختن آن علاوه بر حفظ مواد از ایجاد بوی نامطبوع ناشی از آب پز کردن آن کم می‌کند. این سبزی برای مبتلایان به سنگ‌های ادراری و نقرس مناسب نیست.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

برچسب ها: آشپزی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار