نخستین مسجد تاریخی شهرستان مرودشت ثبت ملی شد

مدیر کل میراث فرهنگی فارس، از ثبت ملی نخستین مسجد جامع مرودشت در فهرست آثار ملی خبر داد.

نخستین مسجد تاریخی شهرستان مرودشت ثبت ملی شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به اینکه نخستین مسجد جامع مرودشت در فهرست آثار ملی ثبت شد، اظهار کرد: در شهر مرودشت علاوه بر مسجد جامع، پل آسعدی، استودان فاروق و اشکفت فاروق نیز در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده اند.

وی با اشاره به تعدد آثار تاریخی در این شهرستان، ادامه داد: در شهرستان مرودشت و حومه آن، بیش از ۳۰۰ اثر ملی و مجموعه جهانی تخت جمشید وجود دارد که در بین این آثار، اشکفت گاوی با دیرینگی ۱۶ تا ۲۰ هزار ساله از کهن‌ترین اثر منطقه است.

مرودشت از شهرستان‌های مرکزی استان فارس است که از جنوب به شهرستان شیراز، از غرب به شهرستان سپیدان، از شمال به شهرستان اقلید، از شمال شرقی به شهرستان پاسارگاد و از شرق به شهرستان ارسنجان محدود می‌شود.

این شهرستان جلگه ای، آبرفتی و هموار است که از ضلع شمالی، غربی و جنوبی به کوهستان منتهی می‌شود و از جنوب شرقی و شرق تا دریاچه بختگان امتداد می‌یابد. بخشی از رود کر از این شهرستان عبور کرده و با رود سیوند در نزدیکی پل خان یکی شده به دریاچه بختگان می‌ریزد.

شهرستان مرودشت علاوه بر ویژگی‌های تاریخی و طبیعی، از جهت کشاورزی به ویژه گندم و ذرت و صنت پتروشیمی نیز دارای اهمیت است.

دو چشم انداز طبیعی و بسیار زیبای تنگ بستانک یا بهشت گمشده و دریاچه سد درودزن از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان جهت بازدید گردشگران است.

تعدادی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان شامل میراث جهانی تخت جمشید، مجموعه‌های باستای نقش رجب و نقش رستم، بند امیر، بقعه ایوب نبی، امام زاده سلطان ولایت، روستای دشتک است.

انتهای پیام/چ

ثبت ملی مسجد تاریخی شهرستان مرودشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۴:۴۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
خبر خوبی بود
آخرین اخبار