اختصاص ۱۸۰ هکتار از مزارع شهرستان سرپل ذهاب به کشت چغندر قند پاییزه

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت : امسال ۱۸۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندر قند پاییزه اختصاص یافته است .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت : پارسال ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان برای کشت آماده بود که متاسفانه با کمبود بذر مواجه شدیم و نتوانستیم بیشتر ازاین کشت کنیم.

وی گفت :امسال کشاورزان طالب کشت چغندرقند هستند و امید است به سطح مورد انتظار سازمان جهاد کشاورزی برسیم.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: هدف از کاشت محصول چغندر قند، اصلاح الگوی کشت به علت تنوع زیستی در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه، بهبود وضعیت اقتصادی خانوار‌های روستایی و اشتغال زایی فصلی است.

سلیمانی عنوان کرد: در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی ترویجی و انتقال یافته‌های بخش کشاورزی، برنامه انتقال یافته‌ها و روز مزرعه (کشت پاییزه چغندر قند) با حضور مسئولان ترویج استان، کشاورزان شهرستان‌های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین، کارشناسان زراعت استان در یکی از مزارع کشت پاییزه چغندر قند دشت ذهاب برگزار و آموزش‌های لازم در زمینه کاشت، داشت و برداشت توسط کارشناس تحقیقاتی استان کرمانشاه به کشاورزان ارائه شد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز گفت: آخرین یافته‌های علمی در زمینه چغندرقند پاییزه و همچنین ترویج کشت چغندر پاییزه امروز با هماهنگی مرکز تحقیقات و سازمان جهاد کشاورزی در سرپل ذهاب به کشاورزان ارائه شد.

کوروش مهرابی افزود: این مزرعه مورد هدف در سرپل ذهاب که زیرکشت چغندرقند پاییزه است در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و می‌تواند الگویی برای کشت این محصول در دیگرمزارع باشد و امید است برای سال آینده، شاهد توسعه بیشتری در مناطق برای کشت چغندر قند پاییزه داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/د

پارسال ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان برای کشت آماده بود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار