آتش سوزی سه هکتار از مراتع طبیعی دربندجوق در نوار مرزی ایران و عراق

فرماندار قصرشیرین گفت : سه هکتار از مراتع طبیعی دربندجوق در نوار مرزی ایران و عراق از توابع این شهرستان در آتش سوخت.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : آتش سوزی روز گذشته از مراتع مرزی عراق آغاز شد و با وزش باد به سمت مراتع مرزی قصرشیرین گسترش یافت.

وی گفت : با تلاش کارکنان منابع طبیعی، آتش نشانی و سایر دستگاه‌های امدادی از سرایت آتش به دیگر مزارع شهرستان قصرشیرین جلوگیری شد و در بامداد امروز این آتش سوزی مهار شد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: با توجه به اینکه مراتع در کشور عراق اهمیتی ندارند، از این رو کشاورزان نوار مرزی اقدام به آتش زدن اراضی کشاورزی و مراتع خود در مجاورت مرز‌های قصرشیرین می‌کنند و این اقدام آنان باعث سرایت آتش به اراضی مرزی کشورمان می‌شود و در بسیاری از مواقع بخشی از مراتع و اراضی قصرشیرین را در بر می‌گیرد.

تاتار بیان کرد: پارسال در مجموع ۲۰ فقره آتش سوزی در مراتع این شهرستان رخ داد که در اثر آن‌ها پنج هکتار از زمین‌ها و مراتع این منطقه مرزی دچار خسارت شد.

وی گفت: کشاورزان پس از برداشت محصول با هدف بهبود وضعیت خاک، نسبت به آتش زدن پسماند مزارع خود اقدام می‌کنند که همین عامل باعث سرایت آتش به سایر مراتع مشجر می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشتر آتش سوزی‌هایی که در قصرشیرین در فصل گرما رخ می‌دهد از داخل عراق به کشورمان سرایت می‌کند.

به گفته تاتار، آموزش‌های لازم به کشاورزان و روستائیان قصرشیرینی نسبت به مهار آتش و آتش نزدن مراتع و پسماند‌های کشاورزی ارائه شده است.

 

 

انتهای پیام/د

مراتع مرزی عراق آتش گرفت

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.