وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

پیشرفت ۴۰ درصدی بازآفرینی شهری در تهران

اسلامی گفت: پیشرفت بازآفرینی شهری در تهران بالای ۴۰ درصد است و امیدواریم هماهنگی وزارت راه و شهرداری تسریع کننده برنامه بازآفرینی شهری باشد.

به گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای مبادله تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران با بیان اینکه این جلسه بسیار مهم است و هدف از برگزاری آن ایجاد یک هدف راهبردی و کیفیت بخشی به زندگی شهری است و ما اگر در وزارت راه و شهرسازی طرح جامعی برای شهر‌ها تهیه می‌کنیم باید بر اساس این طرح یک برنامه منسجمی داشته باشیم.

وی افزود: در اجرای طرح جامع برنامه‌ریزی و زندگی شهری مردمان را باید مدیریت کنیم، به همین دلیل در اجرای این طرح باید یک برنامه فاخر داشته باشیم و با تحقق این برنامه بتوانیم نتایج خوبی به دست آوریم و نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.
بیشتر بخوانید: الگوی نوسازی بافت‌های فرسوده تغییر کرد/ تخصیص ۴.۴ دهم هکتار از محله سیروس برای نوسازی
اسلامی گفت: هر جا که از طرح جامع فاصله گرفتیم و رفتار گزینی کردیم فساد شکل گرفت و نتیجه آن ایجاد رفتار‌های ناهماهنگ بوده است.


ساماندهی طرح جامع و طرح تفصیلی تهران با افزایش تعامل بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تهران در بحث بلایای طبیعی حساسیت بیشتری دارد، تصریح کرد: پیشرفت بازآفرینی شهری در تهران بالای ۴۰ درصد است و امیدواریم هماهنگی وزارت راه و شهرداری تسریع کننده برنامه بازآفرینی شهری باشد.
 
وی با اشاره به اینکه در بخش‌هایی که رفتار‌های گزینشی داشته‌ایم باعث ایجاد فساد شده و هنجار‌ها جای خود را به ناهنجاری‌ها داده است، گفت: ایجاد چنین ناهنجاری‌هایی باعث وقوع مشکلات بسیار زیادی در این حوزه شده است.
 
اسلامی  با بیان اینکه راهبری طرح جامع باعث می‌شود وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها تصمیمات به هنگامی بگیرند، گفت: اخذ تصمیم‌های درست و هدایت و راهبری باعث می‌شود که کیفیت زندگی شهری افزایش یابد.
 
وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: با ایجاد چنین نهادی شهردار به عنوان مجری تصمیماتی را اتخاذ می‌کند که می‌تواند برای مردم راهگشا باشد و از سوی دیگر تعامل بین وزارت راه و شهرسازی و شهردار باعث می‌شود که طرح جامع و طرح تفصیلی تهران به ساماندهی برسد.
 
اسلامی با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری یکی از اهداف اصلی و اساسی در حوزه توسعه شهری به شمار می‌رود گفت: رئیس جمهور تأکید بسیار زیادی بر توجه به بافت‌های فرسوده داشته و همین امر باعث شده است که این مقام مسئول مطالبات سنگینی از وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک نهاد اصلی داشته باشد.
 
وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: امروز در مرحله اقدام باید بتوانیم بازآفرینی شهری را در مقیاس محله تصمیم‌گیری کنیم تا بر اساس یک طرح مصوب بتوانیم اقدامات لازم را به صورت عملی در دستور کار قرار دهیم.
 
وی افزود: بازآفرینی شهری در شهر تهران به دلیل تراکم و حساسیت بالایی که دارد  باید با دقت بیشتر و راندمان کار بهتری انجام شود و در سایر شهر‌های دیگر باید با بهبود این محلات مانع تخریب منابع طبیعی شویم.
 
اسلامی بیان کرد: انتظار داریم که با همکاری تمامی دستگاه‌ها بتوانیم در پیاده‌سازی طرح بازآفرینی شهری موفق عمل کنیم و این طرح را با پشتیبانی از بخش خصوصی بتوانیم به مرحله اجرایی برسانیم.
 
وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: بخش خصوصی از ما انتظار دارد که منابع و سرمایه‌گذاری‌هایشان را تضمین کنیم و ما این تضمین را برای آن‌ها انجام می‌دهیم و از سوی دیگر مردم و ساکنان این محلات هم باید همکاری‌های لازم را با ما انجام دهند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار