معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

الگوی نوسازی بافت‌های فرسوده تغییر کرد/ تخصیص ۴.۴ دهم هکتار از محله سیروس برای نوسازی

پژمان گفت: الگوی نوسازی بافت‌های فرسوده به نفع صاحبان این بخش تغییر کرد و ۴.۴ دهم از محله سیروس در اختیار توسعه‌گران قرار گرفت.

نوسازی بافت‌های فرسوده تغییر می‌کند/ تخصیص ۴.۴ دهم هکتار از محله سیروس برای نوسازیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم امضای مبادله تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس شورای شهر، شهردار تهران و معاونان وزیر راه و شهرسازی به امضا رسید.

در این مراسم محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس تأکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برای شتاب دهی به امر نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، آسیب شناسی جدی صورت گرفت، گفت: در این آسیب شناسی مشخص شد که نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از شتاب کافی برخوردار نیست و نتوانسته رضایت مندی کافی در این حوزه ایجاد کند.
بیشتر بخوانید: پیشرفت ۴۰ درصدی بازآفرینی شهری در تهران
وی افزود: در امر نوسازی بافت‌های فرسوده هم اکنون عمده اصرار و تأکید بر اقدامات تشویقی بوده و پرداخت تسهیلات یارنه‌ای تنها منجر به نوسازی تک بنا‌هایی در محلات فرسوده شده است.

پژمان اظهار کرد: در گذشته دولت نوسازی بافت‌های فرسوده را با دید تملک اجرا کرده بود به طوری که با تملک واحد‌های مسکونی مردم را از خانه‌های خود دور می‌کرد و عرصه‌های آنها را در اختیار می‌گرفته که تا به امروز موفقیت قابل قبولی در این زمینه ایجاد نشده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: امروز قرارداد محدوده ۴.۴ دهم هکتاری برای نوسازی محله سیروس  با توسعه گران به امضا رسید.

وی به نوسازی مجموعه ۲۰۰ واحدی در محله سیروس اشاره کرد و گفت: نوسازی یک مجموعه ۲۰۰ واحدی در دستور کار قرار گرفت که این امر بر اساس تاکید رئیس جمهور انجام شد، اما پراکنده سازی در حوزه بافت‌های فرسوده باعث ایجاد ناهمگونی و اختشاش می‌شود از سوی دیگر تغییر در تراکم و ارتفاع ما را به این فکر واداشت که در نوسازی بافت‌های فرسوده باید چه کار کنیم.

پژمان با اشاره به اینکه در گذشته بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری در رابطه با نوسازی بافت‌های فرسوده ارتباط خوبی وجود نداشت، افزود: اما هم اکنون با هم افزایی و همکاری در نوسازی بافت‌های فرسوده می‌توانیم در محلات این مناطق اقدامات بهتری را انجام دهیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه محدوده بافت‌های فرسوده از مدیریت عالیه بیرون نیست گفت: وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران می‌توانند در کنار هم یک اقدام مشترک خوبی را در این حوزه انجام دهند و ما باید از تمامی ظرفیت‌ها در این بخش استفاده کنیم تا در نهایت یک محله را بتوانیم نوسازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه از نوسازی پروژه محله سیروس یک دهه می‌گذرد گفت: متاسفانه در ۱۴۰ سال گذشته اقدام قابل قبولی در این منطقه انجام نشده، اما ما در نظر داریم با توجه به اقدامات تملکی که در این حوزه انجام شده بتوانیم این محله را نوسازی کنیم و واحد‌های مسکونی این منطقه را با همکاری شهرداری از نو بسازیم.

پژمان افزود: ۵۲ واحد از این منطقه نوسازی شده که می‌توانیم در اختیار شرکت توسعه‌گر برای معاوضه قرار دهیم و یا آنکه به عنوان اسکان موقت برای ساکنان بافت‌های فرسوده در نظر بگیریم.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: برای نوسازی این منطقه از توسعه‌گرانی که سوابق توسعه‌گری خوبی دارند استفاده شده و به آن‌ها اطمینان می‌دهیم که سرمایه‌ آنها بازگردانده می‌شود.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح از تمامی ظرفیت‌ها و منابع و همچنین اراضی  استفاده می‌شود و اجرای طرح بازآفرینی شهری تنها با مشارکت و همکاری خود مردم به مرحله اجرایی می‌رسد.

انتهای پیام/

اجرای طرح بازآفرینی شهری تنها با مشارکت و همکاری خود مردم به مرحله اجرایی می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار