انگیزه کاری یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های کیفی کارکنان

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : انگیزه کاری یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های کیفی کارکنان است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ماشاءالله پروین معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : انگیزه کاری یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های کیفی کارکنان است که می‌تواند موجب افزایش عملکرد آنان در انجام وظایف‌شان گردد؛ ضمن آنکه در افزایش بهره‌وری سازمان نقش اساسی دارد.

وی گفت : نیروی انسانی باانگیزه و با اراده موجب موفقیت سازمان می‌شود.

پروین افزود: در حال حاضر مدیریت اثربخش منابع انسانی، نقش مهمی در موفقیت سازمان‌ها ایفا می‌کند. تحولات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و تکنولوژی که در جوامع امروزی به سرعت در حال وقوع است، تغییرات سازمانی عمده‌ای را در ابعاد نیروی انسانی به‌وجود آورده است. یکی از مهمترین اهداف در هر سازمان، ارتقای سطح بهره‌وری آن است و با توجه به اینکه انسان در ایجاد بهره‌وری نقشی محوری دارد، درخواست‌های او در سازمان اثری کلیدی بجا می‌گذارد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه بهبود در بهسازی نیروی انسانی از ویژگی‌های سازمان‌های موفق است، گفت: اگر بخواهیم آموزش و پرورش موفق داشته باشیم باید عرصه نیروی انسانی را کارآمد کنیم.

وی اظهار داشت: ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش یک ضرورت است و باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و منطقی دنبال شود.

ماشاءالله پروین در ادامه بیان کرد: برنامه‌ریزی نیروی انسانی به سازمان کمک می‌کند تا از وضعیت نیروی انسانی خود، نیرو‌های مازاد، کمبود نیروی انسانی در بخش‌های مختلف و یا در تعادل بودن آن‌ها اطمینان حاصل کند و مطمئن شود کارکنان مناسب در مشاغل مناسب و در زمان مناسب منصوب شده‌اند.

این مقام ﻣﺴﺆول تصریح کرد: علاوه بر آن برنامه‌ریزی نیروی انسانی به سازمان کمک می‌کند تا تغییرات سازمانی و محیطی مرتبط با فعالیت‌های خود را با حداقل هزینه‌ها مورد ارزیابی قرار داده و نسبت به انطباق وضعیت سازمان با تغییرات رخ داده با حداقل هزینه اقدام کند.

در خاتمه پروین عنوان کرد: برنامه زمانی جلسات ساماندهی سال ۹۹-۱۳۹۸ اداره کل با نواحی و مناطق استان جهت انعقاد تفاهم‌نامه با رعایت شاخص‌های تعیین شده دانش‌آموز، کلاس، نیروی انسانی و ساعات حق‌التدریس تنظیم و به همکاران اعلام شده و تلاش خواهد شد امسال ساماندهی نیروی انسانی به نحوه مطلوبی اجرا شود .

 

 

انتهای پیام/د

انگیزه کاری موجب افزایش عملکر در انجام وظایف‌ می گردد

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار