جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول الله (ص) در اختتامیه جشنواره چهل:

دشمنان هرچه تلاش کردند به هدف خود نرسیدند

اختتامیه جشنواره چهل با محوریت دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی، در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

دشمنان هرچه تلاش کردند به هدف خود نرسیدندبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار صابری، جانشین فرماندهی سپاه تهران در آیین اختتامیه  جشنواره چهل گفت: به تصویر کشیدن رویداد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی با وجود تمام دشمنی‌ها به زبان هنر، رویدادی بزرگ در تاریخ است.

وی افزود: وقتی انقلاب به پیروزی رسید، فرماندهان ایرانی به دنبال کمک از ژنرال‌های آمریکایی بودند که حکومت را به آن‌ها برگرداند، ولی اکنون بعد از ۴۰ سال از گذشت انقلاب، با وجود فراز و نشیب‌های بسیار، کشور‌های پیشرفته دنیا تمام تجهیزات خود را به کار گرفته اند که ما را به زانو در بیاورند، اما نتوانستند و نخواهند توانست.

جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول الله (ص) ادامه داد: جنگ، مشکلات امنیتی، محاصره اقتصادی، شبیخون فرهنگی و هر آنچه که بتوان نام آن را تهدید نامید در این سال‌ها برای ما مشکل سازی کرده است که انقلاب اسلامی از تمام این میدان‌ها سربلند خارج شده است؛ اتفاقات اخیر چیزی نیست که ما را بترساند. دشمنان تعجب کردند که با وجود تلاش‌های فراوانی که انجام دادند، انقلاب اسلامی چگونه توانسته این مراتب را با موفقیت پشت سر بگذارد.

وی افزود: در شبیخون فرهنگی ما فکر می‌کردیم حالا که آمریکا در نبرد نظامی به پیروزی نرسیده، در این میدان به پیروزی خواهد رسید، ولی از پس همین کار هم بر نیامد، زیرا برخی جوانان هنرمند، با به تصویر کشیدن رویداد‌های انقلاب و دفاع مقدس، مانع انحراف برخی دیگر شدند.

سردار صابری ادامه داد: جوان‌هایی که پیروزی اتقلاب و دفاع مقدس را ندیده بودند و در بحبوحه تهاجم فرهنگی قرار داشتند، وقتی قضیه دفاع از حرم پیش آمد در اولین صفوف حاضر شدند و جان خود را در این راه تقدیم مقدسات کردند.

وی همچنین افزود: تاکنون با سختی‌های زیادی مواجه بودیم که آن‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشتیم. سختی‌های کنونی هم با موفقیت پشت سر گذاشته خواهد شد و ما را رو سفید خواهد کرد.

جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول الله (ص) ضمن اشاره به فشار اقتصادی، جنگ و تهاجم فرهنگی گفت: این‌ها حربه‌هایی است که دشمن ایجاد می‌کند تا مردم را از همراهی با جمهوری اسلامی پیشمان کند، ولی در این مسیر با جریان‌هایی مواجه می‌شویم که نه تنها از بین نرفتند، بلکه محکم‌تر از گذشته در حال طی مسیر خود هستند.

وی افزود: من حوادث زیادی را در این آستانه و حاشیه انقلاب طی کرده ام و در جایگاه‌های مختلف نقش آفرینی کردم، ولی در انتها به این نتیجه رسیدم که این انقلاب به سرمنزل مقصود خود خواهد رسید. آن چیزی که باید نگرانش باشیم قرار گرفتن خودمان در این مسیر و عدم لغزش ما در طول مسیر است. مانند خیلی از افراد که از ابتدا در مسیر انقلاب قرار داشتند، ولی در انتها عاقبت به خیر نشدند.

سردار صابری در انتها گفت: اگر در زیر پرچم ولایت در مسیر انقلاب اسلامی گام برداریم، همانطور که ما از گذشتگان و شهدا به نیکی یاد می‌کنیم در پایان نیز عاقبت ما ختم به خیر خواهد شد و آیندگان از ما به نیکی یاد خواهند کرد به شرطی که هر کس هر کاری که می‌تواند باید برای حفظ انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌های آن انجام دهد.

این جشنواره که با همکاری بسیج هنرمندان و موسسه نواندیشان کوثر از ۹ دی تا ۲۲ بهمن سال گذشته برگزار شد، امروز در ایستگاه پایانی خود با معرفی برگزیدگان رشته‌های اجرایی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار