باید از ظرفیت‌های داخل استان کرمانشاه استفاده کنیم

استاندار کرمانشاه گفت: اگر رونق تولید می‌خواهیم باید از ظرفیت‌های داخل استان استفاده کنیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت : باید از ظرفیت‌های داخل استان برای ایجاد اشتغال سریع و آسان استفاده کنیم، نه اینکه اجازه دهیم اشتغال کار‌هایی که در کرمانشاه انجام می‌شود به استان‌های دیگر برود.

وی با بیان اینکه این ظرفیت اشتغالزایی در بخش‌هایی مانند حوزه IT و یا تولید پوشاک وجود دارد، گفت : مدیران دستگاه‌ها باید با برگزاری مناقصات محدود، تا جایی که ممکن است از ظرفیت واحد‌های فعال داخل استان استفاده کنند و نهاد‌های نظارتی نیز سختگیری کمتری در این زمینه داشته باشند.

استاندار کرمانشاه خواستار تسهیل گری بیشتر مدیران دستگاه‌ها برای حمایت از واحد‌های تولیدی شد و افزود: باید با مدیرانی که سنگ اندازی کرده و خصوصا مصوبات ستاد تسهیل را اجرا نمی‌کنند برخورد شود.

بازوند همکاری بانک‌ها خصوصا بانک‌های خصوصی را برای رونق اشتغال و تولید استان ضروری دانست و اضافه کرد: متاسفانه برخی بانک‌های خصوصی بدون آنکه کمکی به رونق تولید استان داشته باشند، سرمایه‌های کرمانشاه را جمع کرده و خرج برج سازی در تهران می‌کنند.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: برخی بانک‌ها نیز واحد‌های تولیدی که زمانی با ۲۰۰، ۳۰۰ نفر اشتغالزایی زیرمجموعه بانک بوده را به بخش خصوصی واگذار کرده اند که این امر باعث شده اشتغال بسیاری از این واحد‌ها از دست برود.

وی خواستار ورود دادستان به وضعیت این واحد‌های واگذار شده شد.

در این جلسه مشکلات نظام صنفی رایانه استان و واحد‌های تولید پوشاک بررسی شد .

 

 

انتهای پیام/د

باید از ظرفیت‌های داخل استان برای ایجاد اشتغال سریع و آسان استفاده کنیم

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار