نماینده دموکرات از «جاستین اماش» خواست قطعنامه استیضاح ترامپ را امضا کند

پس از حمایت یک نماینده جمهوری‌خواه از استیضاح دونالد ترامپ، رشیده طلیب از او درخواست کرد قطعنامه‌ استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را امضا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، رشیده طلیب، عضو دموکرات کنگره آمریکا از جاستین اماش، نماینده جمهوری خواه آمریکایی درخواست کرد همانند دیگر نمایندگان کنگره قطعنامه‌ استیضاح ترامپ را امضا کند.

رشیده طلیب این درخواست خود از نماینده جمهوری خواه را پس از آن مطرح کرد که جاستین اماش روز گذشته در تعدادی توییت، خواستار استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شد.

رشیده طلیب در تعدادی توییت از جاستین اماش به دلیل انتقاد از رئیس جمهور آمریکا تقدیر کرد و نوشت: شما کشور خود را در اولویت قرار داده اید و این قابل تقدیر است. ما هر دو متعهد شده ایم که از قانون اساسی آمریکا حمایت کنیم. اگر علاقه دارید قطعنامه‌ای را که خواستار آغاز روند استیضاح ترامپ شده امضا کنید، من را مطلع کنید.

جاستین اماش روز گذشته در حساب توییتر خود ویلیام بار، دادستان کل آمریکا را به تلاش برای فریب افکار عمومی با هدف حفظ جایگاه ترامپ متهم کرد و نوشت گزارش رابرت مولر، بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نشان می‌دهد ترامپ در اجرای قوانین و عدالت کارشکنی کرده است. وی نخستین نماینده جمهوری خواه به شمار می‌رود که خواستار استیضاح رئیس جمهور شده است.

رشیده طلیب، نماینده فلسطینی تبار حزب دموکرات آمریکا پیشتر در مراسم تحلیف خود دونالد ترامپ را هدف حملات لفظی قرار داده و خواستار استیضاح او شده بود.

ویلیام بار، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا پیشتر نسخه‌ای سانسور شده از گزارش رابرت مولر را منتشر کرد. جرالد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به این وزارتخانه خواستار انتشار متن کامل و بدون سانسور گزارش مولر شد. حتی تظاهراتی هم در مقابل کاخ سفید در واکنش به گزارش سانسور شده رابرت مولر برگزار شد. در گزارش مولر نوشته شده که هیچ مدرکی برای اثبات وجود تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس بدست نیامده؛ اما مولر ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های دونالد ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار