روایت نقوی‌حسینی از جلسه فراکسیون ولایی؛

بطحایی: سهمیه بندی مناطق سیل زده و تغییر زمان کنکور در اختیار آموزش و پرورش نیست

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی جزییات نشست امروز این فراکسیون با وزیر آموزش و پرورش را تشریح کرد.

بطحایی: سهمیه بندی مناطق سیل زده و تغییر زمان کنکور در اختیار آموزش و پرورش نیستسیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز این فراکسیون گفت: جلسه امروز فراکسیون  با حضور بطحایی وزیر آموزش و پرورش و معاونان او تشکیل شد.

وی افزود: در ابتدای این نشست اعضای فراکسیون مباحث خود را مطرح کردند، تاکید بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش، رسیدگی به شرایط معیشتی فرهنگیان و ارتقاء سطح دریافتی آن‌ها، ساماندهی به بیمه فرهنگیان و رسیدگی به علت عدم ارائه خدمات و تحقیر فرهنگیان و اصلاح حقوق دانشجو، معلمان تربیت معلم (دانشگاه فرهنگیان) از جمله موارد مطرح شده از سوی نمایندگان بود.

نقوی حسینی تصریح کرد: همچنین توجه و بازسازی جدی به اقتصاد آموزش و پرورش و حفظ اموال و املاک و آموزش و پرورش، توجه به برخورد‌ها و روابط بین کارکنان و ادارات با جامعه فرهنگیان مبتنی بر اخلاق و شئون از دیگر مسائل مورد توجه نمایندگان در نشست با بطحایی بود،  نظارت کامل بر عدم اجرای سند ۲۰۳۰ و عدم کفایت اراده مدیران در این زمینه نیز دغدغه نمایندگان بود و تاکید داشتند که در حال حاضر ۲۰۳۰ به طور نقطه‌ای اجرا می‌شود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار کرد: نمایندگان تاکید کردند که مشکل اقتصاد آموزش و پرورش در داخل این وزارتخانه است و اگر آموزش و پرورش به خوبی از اموال و داشته‌های خود استفاده کند می‌تواند به خوبی شرایط اقتصادی خود را اداره کند، تعیین تکلیف کنکور و حذف آن برای همیشه و روشن شدن آینده تعلیم و تربیت، تبدیل وضعیت معلمان پیمانی، خرید خدمت، حق التدریس ها، نهضت سوادآموزی ها، پیش دبستانی‌ها و توجه جدی به انتصاب‌های مدیریتی مبتنی بر تعهد، تخصص و جلوگیری از حزب گرایی و گروه گرایی نیز از سوی نمایندگان مطرح شد.

وی ادامه داد: توجه به اردوگاه‌ها، درمانگاه‌ها، تعاونی‌های مسکن و مصرف و خدمات به فرهنگیان و ضرورت اجرای دقیق مصوبه مجلس در ارتباط با حقوق فرهنگیان از دیگر مسائلی بود که مطرح شد و نمایندگان تاکید داشتند که باید احکام فعلی اصلاح شود، گفت: تاکید که باید به حقوق همه معلمان ۴۰۰ هزار تومان اضافه شود و ده درصد افزایش هم باید به همه براساس درصد حقوق آن‌ها پرداخت شود.

نقوی حسینی اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش هم در این جلسه گفت که خواهان نشست‌های بیشتر، همکاری و مشورت بیشتر با نمایندگان مجلس است چراکه اداره آموزش و پرورش سخت است و نیازمند همکاری و حمایت همه ارکان نظام است.

وی اضافه کرد: همچنین وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور، طبیعتا آستانه تحمل معلمان نیز کاهش می‌یابد، لذا سعی کردیم شرایط را بهتر کنیم، ولی با توجه به شرایط فعلی، انعکاس مثبت آن دیده نشد. اینجانب مدافع خانواده بزرگ فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی هستم، ما نباید طوری حرکت کنیم که فضای آموزش و پرورش متشنج کنیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی بیان کرد: بطحایی اعلام کرد که سهمیه بندی مناطق سیل زده و تغییر زمان کنکور در اختیار آموزش و پرورش نیست، ولی وزارتخانه پیگیر این موضوعات است، این موضوعات در اختیار وزارت علوم است.همچنین  پاداش پایان خدمت همکاران تا ۹۷ تسویه شده و از ۹۷ تاکنون هم در حال پرداخت است.

وی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش در نشست امروز فراکسیون ولایی گفت که در مورد اتفاقات اخیری که در مدارس رخ داده را دقیقا بررسی و پیگیری می‌کنیم و حتما با متخلفان برخورد خواهیم کرد؛ چراکه در این زمینه بحث ما تربیتی است و از نگاه تربیتی آن را دنبال می‌کنیم و به همین جهت معاون پرورشی وزارتخانه را مسئول پیگیری موضوع کردیم.

نقوی حسینی  اظهار کرد: بطحایی اعلام کرد که پرونده بنیاد آرشام هم در دادگاه است، ارتباط آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه در حال حاضر به خوبی حفظ و تقویت شده است، همچنان تاکید می‌کنم که نیازمند حمایت و همکاری همه نمایندگان مجلس هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۴۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام.یعنی چی آخه یبار تو خرداد یبار تو مرداد یبار تو شهریور باید امتحان نهایی برگزار بشه هرکدوم نمره خوب اوردن اونو ثبت میکنن پس چجوری کنکور رو برگزار میکنید آخه واینکه مناطق سیل زده بهترین راه1ماه عقب انداختن کنکور هست نه سهمیه دادن!چرا همیشه گزینه راحت رو انتخاب میکنن خواهش میکنیم حرف ازسهمیه نزنید ولی1ماه عقب بیفته حق مناطق سیل زده هم پایمال نمیشه
Singapore
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
انگار صدای ما به هیچ جایی نمیرسه...اگر امکان تعویق کنکور وجود نداره پس سهمیه ای هم نباید وجود داشته باشه...
Singapore
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام...الان تکلیف ما کنکوری ها چی شد؟؟ زمان کنکور تغییر میکنه یانه؟؟
آخرین اخبار