دتاکس واتر یا آب طعم دار چیست؟

مصرف دتاکس واتر یا آب طعم دار علاوه بر ایجاد احساس نشاط و شادابی باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود و به پاک سازی بدن کمک می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر عضو شبکه‌های مجازی باشید متوجه شده اید که با گرم شدن هوا و ایام روزه داری ماه رمضان دستور‌های غذایی متنوعی داده می‌شود که یکی از آن‌ها، آماده کردن نوشیدنی طعم داری است که نقش سم زدا هم دارد و درست به همین دلیل دتاکس واتر (Detox water) نامیده می‌شود.

دتاکس واتر یا آب طعم دار چیست؟

شما می‌توانید برای تهیه آب طعم دار از انواع میوه و سبزی که دوست دارید، استفاده کنید. از آن جا که آب میوه و سبزی به آب نوشیدنی اضافه نمی‌شود، میزان کالری آب تغییری نمی‌کند. معمولا بعد از شستن و خرد کردن میوه و سبزی و ریختن آب روی آن، مدت زمان ۲ تا ۱۰ ساعت لازم است تا آب طعم دارشود و بعد از گذشت این زمان بهتر است میوه و سبزی را از آب خارج کنید، چون احتمال گندیدگی و بوی نامطبوع آن بیشتر می‌شود.

رایج‌ترین طعم‌ها

ترکیب هندوانه و نعناع
لیمو ترش و زنجبیل
توت فرنگی و نعناع
سیب و دارچین

اما فواید این نوشیدنی
علاوه بر ایجاد احساس نشاط و شادابی باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود و به پاک سازی بدن کمک می‌کند. مصرف این نوشیدنی طعم دار باعث می‌شود شما کمتر به سراغ نوشیدنی‌های حاوی قند و مواد افزودنی بروید.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

برچسب ها: تغذیه ، آشپزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.