کلاهبرداری اینترنتی میلیاردی از شهروندان خراسان رضوی

سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی مرکز خراسان رضوی گفت:اعضای باند سازمان یافته فیشینگ به مقر پلیس فتا خراسان رضوی منتقل و سپس به دادسرای ویژه جرایم فضای مجازی مشهد فرستاده شدند.

کلاهبرداری اینترنتی میلیاردی از شهروروندان خراسان رضوی

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاضی مهدی حقدادی، سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی مرکز خراسان رضوی گفت: عاملان این باند سازمان یافته از ٢١٠٠ اطلاعات کارت بانکی سواستفاده کرده اند.
 
وی افزود: ٤٦میلیارد ریال به یغما رفته و در حساب‌های مختلفی و قسمتی هم صرف هزینه خرید شارژ، کالا، أرز دیجیتال و دیگر تراکنش‌های اینترنتی شده که در نهایت به این شیوه‌ها پول برداشت شده از حساب‌ها جابه جا و یا پس از چند دست گردش از حساب‌ها خارج شده است.

وی افزود: ماجرا با شکایت ١٠٠نفر لو رفت و هشت متهم جوان و نوجوان در مشهد، دو متهم در تهران و دو متهم دیگر در استان‌های شمالی کشور به همراه تجهیزات رایانه‌ای مورد استفاده آن‌ها دستگیر شدند.

سرپرست دادسرای فضای مجازی مرکز استان گفت: توصیه بنده به شهروندان این است که سرمایه خود را به بانکی بسپارند که زیرساخت رمز‌های یکبار مصرف را فراهم کرده است. از ابتدای خردادماه سال جاری تامین امنیت مشتریان نظام بانکی در تراکنش‌های بدون کارت بر عهده بانک‌ها خواهد بود و هرگونه مسؤلین سو استفاده از حساب‌های مشتریان به دلیل آسیب پذیرش‌های امنیتی در سرویس‌های بانکی مستقیما به عهده بانک‌ها خواهد بود، همچنین در صورت بروز حادثه سو استفاده‌ای تایید مرجع قضایی برای جبران خسارت مشتریان کفایت می‌کند.

انتهای پیام//ف. ح


لزوم ایجاد امنیت بانکی و رمز‌های یکبار مصرف

برچسب ها: سرقت ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار