اجرای طرح اهدای خون کرامت علوی در خراسان رضوی

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: طرح اهدای خون کرامت علوی از ۱۷ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد در خراسان رضوی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سید حمیدرضا اسلامی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، طرح اهدای خون کرامت علوی از ۱۷ اردیبهشت ماه تا ۱۵ خرداد ماه در کلیه پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اجرا می‌شود.

وی افزود: در این ایام کلیه پایگاه‌های اهدای خون آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند و این پایگاه‌ها در مشهد از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۱:۱۵ بامداد روز بعد و در شهرستان‌های استان از ۲۱ تا ۲۴ آماده خونگیری از مراجعه‌کنندگان هستند.

اسلامی گفت: این پایگاه‌ها در مشهد شامل پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی (تقی‌آباد) ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید واقع در خیابان آیت‌الله شیرازی، نبش آیت‌الله شیرازی ۳ طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید، پایگاه ثامن پارکینگ شماره ۴ ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست به سمت حرم مطهر رضوی، پایگاه شهید کریمی واقع در منطقه قاسم‌آباد، بولوار شریعتی، نبش شریعتی ۲۸، پایگاه میلاد واقع در بلوار استقلال، بین استقلال ۲ و ۴ بوده است و پایگاه‌های اهدای خون شهرستانی هم در شهرستان‌های قوچان، تربت حیدریه، سبزوار، گناباد و نیشابور آماده پذیرش و خونگیری از دواطلبان اهدای خون هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به احتمال کاهش میزان ذخیره‌سازی خون و انواع فرآورده‌های خونی خراسان رضوی، تصریح کرد: از همه مردم نیکوکار و روزه‌دار دعوت می‌کنیم تا در این ماه مبارک با مراجعه به پایگاه‌ها و اهدای خون خود به کمک بیماران نیازمند بشتابند، همچنین جمع زیادی از اهداکنندگان زمان‌های خاصی برای مشارکت در این امر خیر و خداپسندانه انتخاب می‌کنند که یکی از این زمان‌‎های خاص سال در شب‌های ماه مبارک رمضان بوده است.

وی ادامه داد: این خدمات در شب و شام ولادت کریم اهل بیت (ع)، حضرت مجتبی (ع)، شب‌های قدر و ایام ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) ساعتی پس از افطار و در روز عید سعید فطر هم پس از اقامه نماز عید تا اذان ظهر به‌صورت ویژه آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند.

اسلامی افزود: در ماه مبارک رمضان سال گذشته ۱۱ هزار و ۷۱۳ نفر به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد از ۹ هزار و ۱۵۸ نفر خون‌گیری صورت گرفت.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: از داوطلبان ایثارگر اهدای خون درخواست داریم تا اهدای خون را منوط بر مناسبت‌ها نکرده، با مراجعه در همه ایام سال به این اقدام خداپسندانه اهتمام ورزند و در زمان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون نیز حتماٌ کارت ملی خود را به همراه داشته باشند، طبق قانون امکان پذیرش و خونگیری از مراجعه‌کنندگانی که کارت ملی‌شان را به همراه ندارند، وجود ندارد.

انتهای پیام// ز.‌ی



کاهش میزان ذخیره‌سازی خون و انواع فرآورده‌های خونی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.