خودنمایی بانو‌های رنگین در استان مرکزی

بانو‌های رنگین با حضور در مزارع استان مرکزی به خودنمایی پرداختند.

خودنمایی بانو‌های رنگین در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  پروانه‌های مناطق گرمسیری و جنوبی معروف به «بانوی رنگین» با حضور در مزارع استان مرکزی به خودنمایی پرداختند.

مسلم مجد آبادی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه پروانه‌هایی که وارد مزارع استان مرکزی شده اند خسارتی برای کشاورزان به همراه ندارند گفت: این پروانه‌ها اکنون در زمین‌ها و مزارعی که تاکنون شخم نخورده و علف هرز داشته باشند قابل مشاهده هستند.

مجد آبادی افزود: این پروانه‌ها معروف به «بانوی رنگین» (painted lady) یا بومی ایران هستند و یا از کشور‌های گرمسیری و جنوبی به کشور وارد می‌شوند و برای محصولات کشاورزی آفت محسوب نمی‌شوند و برای مزارع، محیط زیست و خانه‌های مردم بی خطرند و لارو آن‌ها نیز غذای مناسبی برای پرندگان است.

وی علت افزایش جمعیت این پروانه‌ها را شرایط اقلیمی، افزایش بارندگی‌ها و افزایش پوشش گیاهان عرصه‌های طبیعی عنوان و اضافه کرد: این حشرات با گرم شدن هوا مهمان مزارع استان شده اند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: پروانه بانوی رنگین در علف‌های هرز تولید مثل کرده و با توجه به تغذیه از شهد گل ها، نقش مهمی در گرد افشانی در مزارع و طبیعت دارند.

انتهای پیام ج

حضور پروانه‌های زیبا در مزارع استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.